Rada Unii Europejskiej w Berlinie przyjęła perspektywę finansową na lata 2000-2006, która przewiduje roczne wsparcie z Phare w wysokości 1,5 mld euro (w cenach z 1997 r.). Rada Unii w
W dalszych pracach nad stworzeniem systemu administrowania płatnościami bezpośrednimi działania strony polskiej wspomagane będą z funduszy UE w ramach programu Phare 99, który stanowi
Na Polski model Zintegrowanego Systemu Zarządzania i Kontroli składa się Wielofunkcyjny Rejestr Gospodarstw (WRG), budowany w ramach projektu PL98/IB/AG/01 oraz System Rejestracji i
Państwa członkowskie Unii Europejskiej budowały swoje systemy od 1992 roku i dalej je rozbudowują. Niezbędnymi elementami, które muszą wejść w skład budowanego Systemu w I fazie (tzw.
W Polsce nie istnieje rejestr gospodarstw rolnych, który mógłby być wykorzystany wprost przez System. Istnieje natomiast, w postaci analogowej bądź cyfrowej, znaczna część informacji
W niektórych państwach członkowskich systemy identyfikacji działek rolniczo użytkowanych opierają się na wcześniej istniejącym materiale identyfikacyjnym, jak na przykład kataster w
Cel Do stosowania mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej (Common Agriculture Policy – CAP) zobowiązany jest każdy kraj członkowski UE. Niezbędnym instrumentem realizacyjnym Wspólnej
Traktat Rzymski podpisany 25 III 1955 roku powołujący Europejską Wspólnotę Gospodarczą (EWG) wyznaczył jako zasadnicze cele Wspólnej Polityki Rolnej (Common Agriculture Policy –ang.):
W ramach realizacji Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa Polska zobowiązała się dostosować do wymagań UE, aby w momencie akcesji rolnictwo polskie objęte zostało płatnościami
1. Płatności bezpośrednie 2. Cele Wspólnej Polityki Rolnej 3. Cel i zadania Zintegrowanego Systemu Zarządzania i Kontroli (IACS) 4. Określenie zakresu realizacji płatności bezpośrednich w