Przed złożeniem wniosku podmiot ma obowiązek zarejestrować się w Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców w Agencji Rynku Rolnego. Podmiot uprawniony do ubiegania się o wsparcie swoich działań
„Program” skierowany na rynek wewnętrzny musi być zestawem spójnych działań, których zakres jest wystarczający, by przyczynić się do rozpowszechniania informacji o produktach i
Wspólnota pokrywa tylko część kosztów działań promocyjnych i informacyjnych. Pozostałe pokrywają państwa członkowskie i organizacje zgłaszające program promocyjny. W wyjątkowych sytuacjach, w
W pewnych ściśle uregulowanych sytuacjach krajowe programy informacyjne i promocyjne, zarówno te przygotowane przez samo państwo członkowskie, jak i przez krajowe zrzeszenia handlowe czy
Jak Wspólnota reguluje działania promocyjne i informacyjne, w których uczestniczy? W jaki sposób Wspólnota finansuje krajowe programy promocyjne? W jaki sposób Wspólnota współfinansuje
Rozporządzenie Rady 2081/92 reguluje zasady oznaczania towarów rolno-spożywczych za pomocą chronionych oznaczeń geograficznych i chronionych oznaczeń pochodzenia (Dz. Urz. WE L 208,
Państwo członkowskie może: tworzyć regulacje ograniczające dostęp do rynku dla towarów, powołując się na kryteria wskazane w art. 30 TWE samodzielnie tworzyć programy promocyjne,
Państwo członkowskie nie może: finansować z budżetu państwa bezpośrednio lub pośrednio akcji promocyjnych służących promocji wyłącznie towarów pochodzenia krajowego i zmianie
Najbardziej znanym programem promocji jakości, który jest zarządzany przez władze publiczne państwa członkowskiego, jest francuski program Label Rouge. Program ten jest programem promocji
Państwo może również samodzielnie tworzyć programy promocji towarów rolno-spożywczych, ale jednak w ograniczonym zakresie. Stosuje się tutaj podobne zasady jak w przypadku udziału państwa w