aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

W jaki sposób Wspólnota współfinansuje działania promocyjne?

15 lipca 2004

Wspólnota pokrywa tylko część kosztów działań promocyjnych i informacyjnych. Pozostałe pokrywają państwa członkowskie i organizacje zgłaszające program promocyjny. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku informacji o programach wspólnotowych w zakresie pochodzenia produktu, produkcji organicznej, logo i etykietowania, jak również symboli graficznych, Wspólnota może finansować cały program.

Działania finansowane przez Wspólnotę nie mogą być ukierunkowane na konkretną markę ani zachęcać do konsumpcji produktu ze względu na jego określone pochodzenie. Są one finansowane w następujący sposób:

  • Działania związane z public relations, promocją i reklamą, które w szczególności koncentrują się na istotnych cechach i zaletach wspólnotowych produktów, zwłaszcza ich jakości i bezpieczeństwie, specyfice metod produkcji, wartości odżywczej i zdrowotnej, etykietowaniu, wysokich standardach ochrony zwierząt i poszanowaniu środowiska – działania te Wspólnota może finansować częściowo. Państwa mogą finansować do 20% kosztów. Pozostałą część finansują organizacje zgłaszające.
  • Uczestnictwo w pokazach, targach i wystawach o znaczeniu krajowym bądź europejskim służące polepszeniu wizerunku produktów wspólnotowych – działania te Wspólnota może finansować do 50% kosztów. Państwa mogą finansować do 20% kosztów. Pozostałą część finansują organizacje zgłaszające.
  • Programy informacyjne, dotyczące w szczególności systemów wspólnotowych obejmujących chronioną nazwę pochodzenia (PDO), chronione oznaczenie geograficzne (PGI), tradycyjne specjalności gwarantowane (GTS), produkcję ekologiczną, etykietowanie oraz inne symbole graficzne określone w ustawodawstwie, w szczególności dla odległych regionów geograficznych – działania te Wspólnota może finansować częściowo. Państwa mogą finansować do 20% kosztów. Pozostałą część finansują organizacje zgłaszające.
  • Programy informacyjne wspólnotowych systemów dotyczących jakości wina produkowanego w określonych regionach (wina o kontrolowanej jakości, mającego geograficzne oznaczenie miejsca pochodzenia), wina mającego oznaczenie geograficzne oraz napojów spirytusowych mających oznaczenie geograficzne lub zastrzeżone tradycyjne oznaczenie – działania te Wspólnota może finansować częściowo. Państwa mogą finansować do 20% kosztów. Pozostałą część finansują organizacje zgłaszające.
  • Badania oceniające wyniki działań informacyjnych i promocyjnych. Działania te Wspólnota może finansować w całości.
    W przeciwnym razie państwa mogą finansować do 20% kosztów. Pozostałą część finansują organizacje zgłaszające.
    Płatności dokonywane przez państwa członkowskie i organizacje zgłaszające mogą pochodzić z opłat o charakterze parafiskalnym.

W pewnych sytuacjach Wspólnota może zakazać finansowania części programu przez państwo, pozostawiając finansowanie przez Wspólnotę i właściwą organizację zgłaszającą.
W przypadku programów finansowanych przez Wspólnotę częściowo zasady finansowania są następujące:
– 50% rzeczywistych kosztów w przypadku programów trwających rok
– 60% rzeczywistych kosztów w pierwszym i 40% w drugim roku w przypadku programów trwających dwa lata, ale łączny udział Wspólnoty nie może przekroczyć 50%
– 60% rzeczywistych kosztów w pierwszym, 50% w drugim i 40% w trzecim roku w przypadku programów trzyletnich, ale łączny udział Wspólnoty nie może przekroczyć 50%.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę