Wspólnota pokrywa tylko część kosztów działań promocyjnych i informacyjnych.
Pozostałe pokrywają państwa członkowskie i organizacje zgłaszające program
promocyjny. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku informacji o programach
wspólnotowych w zakresie pochodzenia produktu, produkcji organicznej, logo i
etykietowania, jak również symboli graficznych, Wspólnota może finansować cały
program.
Działania finansowane przez Wspólnotę nie mogą być ukierunkowane
na konkretną markę ani zachęcać do konsumpcji produktu ze względu na jego
określone pochodzenie. Są one finansowane w następujący sposób:
W pewnych sytuacjach Wspólnota może zakazać finansowania części programu
przez państwo, pozostawiając finansowanie przez Wspólnotę i właściwą organizację
zgłaszającą.
W przypadku programów finansowanych przez Wspólnotę częściowo
zasady finansowania są następujące:
– 50% rzeczywistych kosztów w przypadku
programów trwających rok
– 60% rzeczywistych kosztów w pierwszym i 40% w
drugim roku w przypadku programów trwających dwa lata, ale łączny udział
Wspólnoty nie może przekroczyć 50%
– 60% rzeczywistych kosztów w pierwszym,
50% w drugim i 40% w trzecim roku w przypadku programów trzyletnich, ale łączny
udział Wspólnoty nie może przekroczyć 50%.