Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czy państwo może promować towary rolno-spożywcze?

12 lipca 2004
Państwo może również samodzielnie tworzyć programy promocji towarów rolno-spożywczych, ale jednak w ograniczonym zakresie. Stosuje się tutaj podobne zasady jak w przypadku udziału państwa w prywatnych programach promocyjnych. Nie jest możliwe promowanie towarów, które związane jest z pochodzeniem geograficznym chronionym na poziomie wspólnotowym. Na przykład Polska nie może samodzielnie chronić oscypka. Kwestie ochrony i promocji towarów, których specjalne walory wynikają z ich pochodzenia geograficznego czy też regionalnej specjalności, regulowane są bardzo ściśle przez prawo wspólnotowe, w szczególności w Rozporządzeniu Rady 2081/92 ustalającym zasady oznaczania towarów
rolno-spożywczych za pomocą chronionych oznaczeń geograficznych i chronionych oznaczeń pochodzenia oraz w Rozporządzeniu Rady 2082/92 w sprawie zaświadczeń o szczególnych cechach produktów rolnych i środków spożywczych.

Państwa członkowskie mogą promować jedynie wysoką jakość towarów. Jakość ta musi odbiegać od standardowej jakości towarów znajdujących się na rynku. Ponadto program taki nie może dyskryminować towarów pochodzących z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Jeżeli zatem producent z Wielkiej Brytanii chce skorzystać z programu promocji jakości istniejącego we Francji i nadzorowanego przez francuskie władze publiczne, to musi on mieć taką możliwość.

POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę