Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czy istnieją zarządzane przez państwa programy promujące jakość?

12 lipca 2004

Najbardziej znanym programem promocji jakości, który jest zarządzany przez władze publiczne państwa członkowskiego, jest francuski program Label Rouge. Program ten jest programem promocji wysokiej jakości towarów rolno-spożywczych. Godło promocyjne jest własnością francuskiego Ministerstwa Rolnictwa. Zasady zdobywania godła promocyjnego są jednak sprywatyzowane. Specjalne jednostki akredytują jednostki kontrolne, które następnie kontrolują ex ante i ex post zgodność deklaracji przedsiębiorców ubiegających się o udział w programie z wymaganiami jakościowymi.
W większości wypadków Label Rougejest nadawany produktom francuskim. Przykładem wykorzystania marki Label Rouge przez towar niefrancuski jest łosoś szkocki. Wysokiej jakości łosoś szkocki dostał akredytację w ramach programu w 1992 r. i obecnie jest on jedynym niefrancuskim towarem, który dostał akredytację w jego ramach. Wymierną korzyścią, jaką uzyskał producent łososia szkockiego, była większa sprzedaż na rynku francuskim: jego sprzedaż wzrosła z 1424 ton w 1992 r. do 4829 ton w 2001 r.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę