Najbardziej znanym programem promocji jakości, który jest zarządzany przez
władze publiczne państwa członkowskiego, jest francuski program Label Rouge.
Program ten jest programem promocji wysokiej jakości towarów rolno-spożywczych.
Godło promocyjne jest własnością francuskiego Ministerstwa Rolnictwa. Zasady
zdobywania godła promocyjnego są jednak sprywatyzowane. Specjalne jednostki
akredytują jednostki kontrolne, które następnie kontrolują ex ante i ex post
zgodność deklaracji przedsiębiorców ubiegających się o udział w programie z
wymaganiami jakościowymi.
W większości
wypadków Label Rougejest nadawany produktom francuskim. Przykładem wykorzystania
marki Label Rouge przez towar niefrancuski jest łosoś szkocki. Wysokiej jakości
łosoś szkocki dostał akredytację w ramach programu w 1992 r. i obecnie jest on
jedynym niefrancuskim towarem, który dostał akredytację w jego ramach. Wymierną korzyścią, jaką
uzyskał producent łososia szkockiego, była większa sprzedaż na rynku francuskim:
jego sprzedaż wzrosła z 1424 ton w 1992 r. do 4829 ton w 2001
r.