Wielokrotnie na łamach naszych opracowań wspominaliśmy o trwającej od kilu lat kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku”. Celem tej realizowanej przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej jest przede wszystkim zachęcenie Polaków do częstszego sięgania po te zdrowe produkty.
I chociaż spożycie warzyw, owoców i soków w naszym kraju jest ciągle poniżej zaleceń ekspertów ds. żywienia, to wraz z zakończeniem ubiegłorocznej, czwartej już edycji kampanii widać, że działania przynoszą pozytywne efekty. Po raz pierwszy od wielu lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki.
Jak wynika z najnowszych danych, w 2015 roku wzrosła przede wszystkim liczba Polaków regularnie sięgających po soki. W 2015 roku kampania prowadzona była w prasie, Internecie, radiu i telewizji.
Przez cały rok Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków dzieliło się wiedzą z zakresu prawidłowo zbilansowanej diety oraz mierzyło się z mitami funkcjonującymi na temat soków, zachęcało i podpowiadało jak w praktyce dnia codziennego stosować zasady zdrowego odżywiania.
FAMMU/FAPA na podstawie: KUPS