Uczniowie z czterech gimnazjów zostali laureatami konkursu „Teenagers in action”, odbywającego się w ramach projektu Youngster – wyrównującego szanse edukacyjne młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego..
Konkurs „Teenagers in action”, którego organizatorem jest Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej ma na celu uwrażliwienie uczniów na potrzeby ich lokalnych społeczności. Zadaniem uczestników konkursu było rozpoznanie problemu (lub wskazanie potrzeby) w najbliższym otoczeniu, a następnie znalezienie odpowiedniego sposobu na jego rozwiązanie.
Spośród blisko 40 nadesłanych prac, komisja konkursowa wyłoniła trzech laureatów. Oceniane były: pomysł, sprawne zaplanowanie i przeprowadzenie działań, różnorodność podejmowanych inicjatyw, ciekawa i przystępna relacja w języku angielskim, a także efekty jakie przyniosły zrealizowane działania. Laureatami tegorocznej edycji Teenagers in Action zostali gimnazjaliści z Bodzechowa (projekt: „Ziarnko do ziarnka”, gmina Bodzechów woj. świętokrzyskie), Mścic (projekt: „Spring Olimpics”, gmina Będzino, woj. zachodniopomorskie) oraz Książek (projekt: „Don’t stop me now”, gmina Książki, woj. kujawsko - pomorskie).
Czwartego laureata, podczas internetowego głosowania na Facebooku, wybrała publiczność. Zostali nimi uczniowie z gimnazjum w Szewnie (gmina Bodzechów, woj. świętokrzyskie), którzy wykonali projekt „Youngsterowskie Halloween w Szewnie”.
Wszyscy laureaci przyjadą na dwudniową, pełną atrakcji wycieczkę do Warszawy.
Komisja konkursowa przyznała również dwa wyróżnienia: dla uczniów z Gimnazjum nr 2 w Woli za projekt „Teenagers in action” oraz z Gimnazjum w Horodle za projekt „Stay straingh, stay strong”. Ich autorzy otrzymają książki w języku angielskim i inne drobne upominki. Wszyscy uczestnicy konkursu dostaną też pamiątkowe dyplomy.
Celem programu „Youngster” – realizowanego przez EFRWP od 2007 roku – jest wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego. Program jest adresowany do uczniów klas trzecich szkół gimnazjalnych, zwłaszcza tych pragnących kontynuować naukę w szkołach ponadgimnazjalnych, kończących się maturą. W ramach programu gimnazjaliści biorą udział w dodatkowych zajęcia z języka angielskiego, stanowiących uzupełnienie oraz rozszerzenie programu nauczania.
Zajęcia odbywają się w podziale na małe, maksymalnie 15-osobowe grupy, odpowiadające poziomowi znajomości języka angielskiego przez uczniów. W ciągu całego roku szkolnego realizowanych jest 90 dodatkowych godzin lekcyjnych dla każdej z grup. Fundacja zapewnia również wszystkie niezbędne pomoce dydaktyczne (podręczniki, materiały edukacyjne, itp.). Obecnie w programie uczestniczy ponad 3500 uczniów ze 161 gimnazjów.
8897117
1