Badania przeprowadzono wśród 15-latków z 27 krajów członkowskich OECD. Uczniów pytano między innymi o kompetencje nauczycieli, sprawdzano myślenie naukowe młodzieży oraz panującą w szkole dyscyplinę. Sprawdzono także, jak uczniowie oceniają pomoc ze strony nauczycieli ojczystego języka. W tej dziedzinie Polska jest na szarym końcu gorsze wyniki mają tylko Czechy i Korea.
Osiągnięte wyniki stawiają Polskę daleko za liderami: Finlandią (średnia 546 punktów), Kanadą (534 punkty), czy Nową Zelandią (529 punktów). Polskie wyniki zbliżone są do wyniku Węgrów (480 punktów). Polska wyprzedza natomiast Portugalię i Grecję. Niemieccy uczniowie zdobyli niewiele więcej punktów niż polscy, bo tylko 484.
Na skali kompetencji w myśleniu naukowym polscy uczniowie osiągnęli średnio 483 punkty, również mniej niż wynosiła średnia. Jest to wynik daleko odbiegający od wyniku takich krajów jak Japonia (550 punktów najwyższy wynik), Finlandia (538) czy Wielka Brytania (532), ale także gorszy od wyniku Czech (511).