Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Uwaga na agresywne e-maile od szefów!

13 stycznia 2004

Szefowie, którzy piszą agresywne e-maile do swoich pracowników, muszą się liczyć z tym, że takie postępowanie wzbudza w personelu "negatywne" odczucia i odnosi skutek odwrotny od zamierzonego.

Z najnowszych badań wynika, że otrzymanie e-maila zawierającego ostrzeżenia lub groźby sformułowanego przy użyciu mocnych słów może powodować wzrost ciśnienia krwi mogący prowadzić do poważniejszych problemów zdrowotnych.

Psychologowie z Buckinghamshire Chilterns University College w Anglii wysyłali tego rodzaju e-maile do studentów w celu poznania ich reakcji. Największy wzrost ciśnienia tętniczego odnotowano, gdy studenci czytali agresywną wiadomość od osoby sprawującej nad nimi władzę zwierzchnią. Różnica w ciśnieniu krwi w przypadku otrzymania ostrzeżenia od osoby używającej łagodniejszych sformułowań była "znaczna z klinicznego punktu widzenia".

Howard Taylor, jeden z członków zespołu badawczego, mówi, że nadciśnienie wywołane czytaniem agresywnych e-maili może w niektórych przypadkach szkodzić zdrowiu.


POWIĄZANE

"Kolejny staż bez szans na pracę, ale lepsze to niż siedzenie w domu", "Gdyby ni...

Stopa bezrobocia w Polsce już jest jednocyfrowa, a perspektywy na kolejne miesią...

Zainteresowanie szkoleniem zorganizowanym przez Departament Oceny Projektów Inwe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę