Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

„Supermarket” wkracza na wyższe uczelnie

1 października 2003

Do niedawna 1 października kojarzony z akademiami, uroczystymi przemówieniami, kolejkami po indeksy w dziekanacie i z meldowaniem się w akademiku coraz bardziej zaczyna przypominać zwykłą rynkową działalność. Na uczelnie wkradają się supermarketowe techniki...


Pozornie dwa odrębne światy: Jeden to zwykle centrum miasta i szacowne mury, a z drugiej strony przedmieście wielkich aglomeracji i supermarket, o którym do niedawna na wyższej uczelni raczej tylko mówiono, robiąc socjologiczne analizy czy prowadząc zajęcia z ekonomii.

Czasy się jednak zmieniły: Supermarket zaczyna wkraczać na uczelnie. To jest działalność rynkowa - mówi doktor Dariusz Rot z Uniwersytetu Śląskiego. Cel jest jeden – zdobyć studenta. Najlepiej zrobić to reklamą, jeszcze lepiej kolorową: To jest socjotechnika, to są informacje: ”Gratis” , „U nas za darmo”, „U nas najtaniej”, „Najlepsza uczelnia”. Można wymieniać dalej.

Doktor Dariusz Rot uspokaja jednak. Jego zdaniem mechanizmy i niż demograficzny sprawią, że sytuacja się ustabilizuje, na rynku zostaną najlepsze uczelnie a stosowanie socjotechniki przestanie mieć znaczenie.

A co jeśli nie? „Wiedza na wagę”? „Zaliczenie gratis”?...


POWIĄZANE

Rola mikrobiomu i diety w utrzymaniu zdrowych jelit Mikroorganizmy zamieszkują z...

Na różnych etapach życia nasze zapotrzebowanie na składniki odżywcze ulega zmian...

Związek Polskich Przetwórców Mleka zaprasza na bezpłatne szkolenie pt.: „Opakowa...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę