biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

„Supermarket” wkracza na wyższe uczelnie

1 października 2003

Do niedawna 1 października kojarzony z akademiami, uroczystymi przemówieniami, kolejkami po indeksy w dziekanacie i z meldowaniem się w akademiku coraz bardziej zaczyna przypominać zwykłą rynkową działalność. Na uczelnie wkradają się supermarketowe techniki...


Pozornie dwa odrębne światy: Jeden to zwykle centrum miasta i szacowne mury, a z drugiej strony przedmieście wielkich aglomeracji i supermarket, o którym do niedawna na wyższej uczelni raczej tylko mówiono, robiąc socjologiczne analizy czy prowadząc zajęcia z ekonomii.

Czasy się jednak zmieniły: Supermarket zaczyna wkraczać na uczelnie. To jest działalność rynkowa - mówi doktor Dariusz Rot z Uniwersytetu Śląskiego. Cel jest jeden – zdobyć studenta. Najlepiej zrobić to reklamą, jeszcze lepiej kolorową: To jest socjotechnika, to są informacje: ”Gratis” , „U nas za darmo”, „U nas najtaniej”, „Najlepsza uczelnia”. Można wymieniać dalej.

Doktor Dariusz Rot uspokaja jednak. Jego zdaniem mechanizmy i niż demograficzny sprawią, że sytuacja się ustabilizuje, na rynku zostaną najlepsze uczelnie a stosowanie socjotechniki przestanie mieć znaczenie.

A co jeśli nie? „Wiedza na wagę”? „Zaliczenie gratis”?...


POWIĄZANE

Waszyngton, 10 września 2025 r. – Amerykański Departament Rolnictwa (USDA) ogłos...

Instytut Spraw Obywatelskich włączył się w konsultacje dwóch projektów ustaw,któ...

Podróże często kuszą nas egzotycznymi roślinami, które zachwycają nas do tego st...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę