Popularna amerykańska sieć fast – foodów Burger King wprowadziła do swojego menu „bezmięsne burgery” Imposible Whopper. Dostawca „kotleta” do burgerów powstałego na bazie składników roślinnych jest firma Impossible Foods. Produkt do złudzenia w swojej konsystencji i smaku przypomina mięso. Powstaje z białek pszeniczych i ziemniaczanych, ale tajemniczym składnikiem odpowiedzialnym za smak jest hem.
W lipcu 2018 roku Amerykańska Agencja ds. Żywności (FDA) uznała hem otrzymywany przez Impossible Foods za bezpieczny (powstaje z soi i genetycznie modyfikowanych drożdży). Whoppery kosztują o około jednego dolara więcej niż klasyczna kanapka. Póki co, Burger King będzie testował nowy produkt w 59 lokalach w USA. A jeśli pomysł okaże się sukcesem, rozszerzy sprzedaż na całym świecie.
Impossible Whopper to nie jedyna taka żywność. Przypominamy, że dwie wielkie firmy: Tyson Foods z USA i niemiecki PHW nawiązały już partnerstwo z firmą Beyond Meat produkującą między innymi, burgery roślinne oparte na białku grochu i soku z buraków. Wspomniani giganci mięsni zainwestowali swój kapitał także w rewolucyjne technologie pozyskiwania tak zwanego „czystego mięsa”.
Profesjonalne podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach powoduje, że światowi giganci specjalizujący się w konwencjonalnej produkcji białka zwierzęcego coraz częściej inwestują w sektor alternatyw. Próbują się w ten sposób przygotować na wszelkie ewentualności i ryzyka. Nikt bowiem nie jest w stanie przewidzieć dokładnie na jaka skalę rozwiną się innowacyjne pomysły.
Wsparcie nowatorskich projektów jest szansą dla globalnych firm drobiarskich na większy udział w wyznaczaniu trendów oraz standardów branżowych. Według Research and Markets, rynek ten do 2020 roku ma być wart 10,9 mld USD.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz