Heineken zobowiązał się, że do grudnia 2013 r. zmniejszy zawartość alkoholu w jednej ze swoich głównych marek sprzedawanych w Wielkiej Brytanii. Jest to efekt podpisanego z brytyjskim resortem zdrowia porozumienia, którego celem jest promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu - informuje Gazeta Wyborcza.biz.
Tzw. umowa o odpowiedzialności jest podpisywana przez resort zdrowia z największymi firmami produkującymi jedzenie i napoje. Resort zdrowia ma ogłosić listę firm, z którymi porozumienie zawarto. Jak donosi "Daily Mail", jest na niej ponad 150 nazw, w tym m.in. Pepsi. Umowa ma wymusić na producentach alkoholu i jedzenia promowanie zdrowego odżywania i trybu życia, a także - jak w przypadku producentów alkoholu - walkę z alkoholizmem.
Nie wiadomo jeszcze, którą z marek Heinekena czeka zmniejszenie zawartości alkoholu. Holenderski koncern przeprowadzi testy, które pokażą, gdzie można ją zmniejszyć bez utraty smaku piwa.