Eurocash SA, prowadzący sieć 83 dyskontowych hurtowni samoobsługowych typu cash&carry, zdecydował o przesunięciu publicznej oferty akcji na pierwszy kwartał 2005 rok - poinformowała spółka w środowym komunikacie.
"Podjęliśmy decyzję o przesunięciu oferty na przyszły rok, aby dać inwestorom czas na rzetelne zapoznanie się z naszą spółką i warunkami oferty. Jestem przekonany, iż inwestorzy docenią dotychczasowy dorobek Eurocash i jego strategię na przyszłość, a oferta spotka się z ich zainteresowaniem" - powiedział prezes Eurocashu Luis Amaral, cytowany w komunikacie spółki.
Spółka nie podała nowych terminów oferty. Anna Krajewska z firmy NBS Public Relations, obsługującej Eurocasha, poinformowała PAP, że oferta spółki odbędzie się w pierwszym kwartale 2005 roku.
Wcześniej Eurocash planował, że zapisy na 8.941.940 akcji w transzy inwestorów indywidualnych odbędą się od 13 do 16 grudnia, a w liczącej 35.767.760 akcji transzy instytucjonalnej od 17 do 20 grudnia.
Od 8 do 16 grudnia miało odbyć się budowanie księgi popytu i spotkania spółki z inwestorami instytucjonalnymi.
Zdaniem analityków BDM PKO BP, przesunięcie terminów oferty Eurocashu na 2005 roku mogło być wymuszone przez duże zaangażowanie w akcje funduszy emerytalnych.
"Przesunięcie oferty ma prawdopodobnie związek z wysokim zaangażowaniem funduszy emerytalnych w akcje, w wyniku którego mają one ograniczone możliwości dokonywania nowych inwestycji" - napisali analitycy BDM PKO BP w raporcie o spółce.
We wtorek wieczorem o odwołaniu oferty publicznej poinformowało Cinema City, operator sieci multipleksów. Jako powód spółka podała niesatysfakcjonujące wyniki budowy księgi popytu.
Akcje Eurocashu sprzedawać będzie obecny właściciel spółki Luis Amaral, który w marcu 2003 roku w drodze wykupu menedżerskiego od Jeronimo Martins Dystrybucja, nabył bezpośrednio i pośrednio poprzez swoje spółki holdingowe Kipi NV i Politra BV, akcje spółki.
Publiczna oferta Eurocashu nie obejmuje emisji nowych akcji.
Eurocash poza siecią hurtowni jest również franczyzodawcą sieci 1.850 sklepów lokalnych "abc". Do końca 2004 roku liczba tych sklepów ma wzrosnąć do blisko 2 tysięcy, natomiast liczba hurtowni ma się zwiększyć do końca 2006 roku do 100. Spółka zatrudnia ponad 1,4 tysięcy osób.
Zysk netto Eurocash po trzech kwartałach wzrósł do 17,1 mln zł z 950 tys. zł przed rokiem, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 17,3 proc. i wyniosły 1,2 mld zł.