31 lipca w Gdańsku rozpocznie się Jarmark Świętego Dominika. Trzytygodniowa impreza zgromadzi 1100 wystawców. Organizatorzy szacują liczbę potencjalnych zwiedzających na ponad 1,5 miliona.
Gdański Jarmark Świętego Dominika ma już 744-letnią tradycję. Jest to najstarsza, największa w Polsce i jedna z największych plenerowych imprez handlowo-kulturalnych w Europie. Tegoroczna impreza ma nawiązywać do tradycji Gdańska, jako jednego z najważniejszych miast kupieckich Europy, inicjując cykl imprez pod hasłem „Gdańsk – spichlerzem Europy” zaplanowany na lata 2004-2010. Na rok 2010 przypada jubileusz 750-lecia Jarmarku Świętego Dominika, wtedy też przewidziano zorganizowanie najważniejszych imprez w cyklu.
Od 1996 roku organizacją Jarmarku Świętego Dominika zajmuje się firma Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. Tegoroczna edycja Jarmarku ma zgromadzić około 1100 wystawców, którzy wykupili 6000 mkw. powierzchni handlowej. Koszt stoisk waha się w granicach od 50 do 320 zł za mkw. za cały okres trwania jarmarku. Najtańsze są stoiska przeznaczone dla kolekcjonerów, kosztują od 50 do 100 zł za mkw. i cieszą się one największym zainteresowaniem wystawców – stanowią około 57 proc. wykupionych stoisk.
- Jarmark Świętego Dominika to doskonały sposób na promocję miasta - uważa Marta Grzywacz, dyrektor ds. Organizacji Targów i Imprez z Międzynarodowych Targów Gdańskich. - W zeszłym roku Jarmark odwiedziło ponad 1,5 miliona turystów z Polski oraz z zagranicy. W tym roku impreza trwa o tydzień dłużej, spodziewamy się jeszcze większej liczby gości - dodaje. Obsługa stoisk podczas Jarmarku to również sposób na znalezienie sezonowej pracy dla około 3 tys. osób. Na czas trwania Jarmarku powstaną dodatkowe parkingi, punkty medyczne i sanitariaty.