Zakończyła się VI edycja Programu "Przedsiębiorstwo Fair Play". Jest on realizowanym na skalę krajową przedsięwzięciem, ukierunkowanym na propagowanie zasad etyki i kultury przedsiębiorczości w biznesie. Jest to jedyny program, w którym oceniany jest sposób, styl prowadzenia działalności przedsiębiorstwa - aspekt ten nie jest brany pod uwagę w programach, w których nagradza się za wyniki ekonomiczne czy jakosć produktów. Organizatorami programu są Krajowa Izba Gospodarcza oraz Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Program jest popierany przez Prezydenta RP, Premiera RP oraz Ministra Gospodarki. W wielu województwach patronat honorowy objęli przedstawiciele władz regionalnych.
Ideą programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" jest promocja etyki w działalności gospodarczej. Poprzez uniwersalną wymowę logo "PFP" i rzetelność weryfikacji - program stał się pożądanym narzędziem budowania prestiżu firmy na rynku ogólnopolskim. Program "Przedsiębiorstwo Fair Play" jest inicjatywą stworzoną dla firm, które chcą nadać duży rozgłos swemu przedsiębiorstwu, a także podnieść jego rangę. Firmy uzyskujące certyfikat rzetelności wzmacniają swój wizerunek i prestiż. "Przedsiębiorstwa Fair Play" są szeroko promowane przez organizatorów w mediach oraz w trakcie spotkań i konferencji gospodarczych.
W ciągu sześciu lat przyznanych zostało ponad 2100 certyfikatów "Przedsiębiorstwo Fair Play". Dotychczasowi laureaci programu są wyjątkowymi firmami zlokalizowanymi na terenie całej Polski, rozwijają się, dbają o prestiż i korzystny wizerunek firmy. Do udziału w VI edycji programu zgłosiło się prawie 600 firm z całego kraju. Weryfikację pozytywnie przeszło 529 firm, zostając jednocześnie laureatami VI edycji programu i uzyskując tym samym tytuł "Przedsiębiorstwo Fair Play" 2003. Spośród nagrodzonych firm złote certyfikaty otrzymały 124 przedsiębiorstwa, złote statuetki - 34 przedsiębiorstwa, a brązowe laury 2 przedsiębiorstwa. Ponadto jak co roku16 firm, które zdaniem Kapituły, na tle laureatów bieżącej edycji wyróżniły się szczególnymi działaniami, otrzymało Nagrodę Specjalną - Statuetkę.
Dotychczasowi laureaci programu są wyjątkowymi firmami zlokalizowanymi na terenie całej Polski, rozwijają się, dbają o prestiż i korzystny wizerunek firmy., dotrzymują podjętych zobowiązań a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem, ponieważ są firmami zweryfikowanymi przez organizatorów programu. Miejsce w elitarnej grupie "Przedsiębiorstwo Fair Play" daje możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów jak i klientów. "Przedsiębiorstwa Fair Play" udowadniają, że również w biznesie istnieją zasady etyczne, uczciwość i tzw. dobre praktyki.
Każdorazowa edycja programu trwa rok i przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy szczegółowo prezentują swoją działalność w ankiecie - prezentacji. Udzielają pisemnej odpowiedzi na szereg szczegółowych pytań związanych z działalnością firm na rynku, ich współpracą z urzędami państwowymi, bankami, kontrahentami i klientami. Prawdziwość odpowiedzi udzielanych przez firmę jest sprawdzana przez organizatorów i przedstawicieli instytucji współpracujących: urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów pracy, banków, organizacji przedsiębiorców, US, ZUS oraz inspektorów pracy (w trakcie II etapu, podczas audytów weryfikacyjnych). Podejmowanie ostatecznych decyzji o przyznaniu certyfikatu, a także nagród głównych przypada Kapitule programu. W skład Kapituły wchodzą wybitni przedstawiciele polskich środowisk gospodarczych, kulturowych i politycznych.
Pełną listę laureatów oraz wszystkie informacje dotyczące programu oraz uczestników i laureatów znajdziecie Państwo na stronach internetowych www.fairplay.pl oraz w biurze programu: Paulina bednarz ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa, tel: (022) 630 98 01-04; fax:(022) 826 25 96: e-mail: pbednarz@fairplay.pl