Spółka CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, pomimo trudnego otoczenia rynkowego, utrzymuje udziały w rynku pod względem powierzchni stosowania herbicydów kukurydzianych, zbożowych i rzepakowych – wynika z danych zebranych przez firmę badawczą Kynetec w ramach corocznych badań rynku. Dane te odzwierciedlają strategię budowania przewagi w kluczowych segmentach w oparciu o nowości produktowe i dbałości o komplementarność oferty dla rolników poprzez oferowanie programów kompleksowej ochrony roślin, a nie jedynie pojedynczych produktów.
CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Spółka chce opierać swój rozwój na oferowaniu klientom pełnych programów ochrony roślin.
Według danych zgromadzonych przez Kynetec — światowego dostawcę wyników badań rynku zdrowia zwierząt i rolnictwa — CIECH Sarzyna w 2023 r. jest liderem na polskim rynku pod względem powierzchni stosowania w segmencie herbicydów przeznaczonych dla kukurydzy. Dynamiczny wzrost udziałów rynkowych wynika z rosnącego zaufania rolników, które jest poparte praktyką rolniczą potwierdzającą wysoką skuteczność ochrony upraw. Największą popularność zyskały produkty: Tezosar Extra Box, Nikosar 060 OD oraz Tezosar 500SC.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani z osiągnięcia wiodącej pozycji rynkowej w segmencie herbicydów stosowanych w kukurydzy, a nasze działania przynoszą pozytywne efekty. Dzięki obecnemu portfolio jesteśmy liderem tego segmentu, a jedocześnie przygotowujemy nasze rozwiązania na nadchodzące zmiany legislacyjne, które pozwolą produktom CIECH Sarzyna odnieść sukces na rosnącym rynku upraw – wskazuje Ewelina Konopka, Product Manager w CIECH Sarzyna.
Dane Kynetec pokazują również, że CIECH Sarzyna konsekwentnie utrzymuje wysoki poziom udziałów w obszarze herbicydów zbożowych — Chwastox Turbo 340 SL, Chwastox Extra 300 SL, Chwastox Nowy Trio 390 SL — notując niewielki, jednak zauważalny wzrost pod względem powierzchni stosowania.
Decyzja o aktywnym wejściu w rynek fungicydów pozwoliła na wzrost udziału rynkowego w uprawie rzepaku – zarówno pod względem powierzchni, jak i wartości sprzedaży.
– Warunki rynkowe stanowią dla naszego biznesu Agro wyzwanie, jednak wyniki osiągane przez nasze rozwiązania pokazują, że konsekwencja w realizacji największego w historii CIECH Sarzyna planu inwestycji w innowacyjne produkty, wchodzenie w nowe segmenty rynku, przy jednoczesnym dbaniu o utrzymanie pozycji w strategicznie ważnych segmentach, przynosi efekty – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu Agro w Grupie CIECH.
Przykładem inwestycji w segmencie Agro CIECH jest innowacyjny i stworzony zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa środek ochrony roślin Halvetic. Opracowany na bazie opatentowanej, przełomowej receptury oraz produkowany przez CIECH Sarzyna herbicyd dostępny jest już na kilkunastu europejskich rynkach, w tym m.in. we Włoszech, w Słowacji, Grecji czy Hiszpanii.
Przedsiębiorstwa z branży Agro na całym świecie nadal znajdują się pod znaczną presją osłabienia popytu. Herbicydy stanowią około 45 proc. globalnej sprzedaży środków ochrony roślin, a według szacunków i obserwowanych trendów perspektywy dla dalszego rozwoju europejskiego rynku środków ochrony roślin, a szczególnie w zakresie środków generycznych, które produkuje Grupa CIECH, są pozytywne. Strategia rozwoju Grupy CIECH w zakresie środków ochrony roślin obejmuje intensywne działania badawczo-rozwojowe, rozbudowę oferty produktowej oraz postępującą ekspansję zagraniczną.
***
CIECH Sarzyna jest jedną z kluczowych spółek Grupy CIECH i filarem jej biznesu AGRO. Specjalizuje się w produkcji środków ochrony roślin i jest ich największym polskim producentem oraz liderem sprzedaży na rynku herbicydów (środków chwastobójczych). Przewagą konkurencyjną Spółki jest m.in. jedna z najnowocześniejszych na świecie instalacji do produkcji MCPA – skutecznego i bezpiecznego środka chwastobójczego, a także 60 lat doświadczenia w produkcji środków ochrony roślin. Do najbardziej znanych znaków handlowych Spółki należą marki: CHWASTOX®, HALVETIC®, AGROSAR® 360 SL, AZOKSAR® SUPER 250 SC, DOVVO® 375 SC, LABRADOR® EXTRA 50 EC, NIKOSAR® 060 OD, TARCZA® ŁAN EXTRA 250 EW oraz WINDSAR 250 EC. Firma, poza kluczowymi krajami europejskimi, obsługuje także rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce i Australii. Jej produkty trafiają do ponad 50 krajów całego świata.
Więcej informacji znajduje się na stronie https://ciechagro.pl/pl.
CIECH to międzynarodowa, rozwijająca się grupa chemiczna z silną pozycją na rynkach globalnych. Jest drugim producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianów sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz wiodącym w Polsce producentem pianek poliuretanowych. Posiada fabryki w Polsce, Niemczech i Rumunii oraz zatrudnia ok. 3,5 tysiąca osób w całej UE.
Od 2005 roku spółka CIECH S.A. notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od 2016 roku, równocześnie, na jednej z największych giełd w Europie - Börse Frankfurt. Rozwój Grupy wspiera inwestor strategiczny – Kulczyk Investments.
Jako jeden z największych polskich eksporterów, CIECH wysyła swoje towary na niemal wszystkie kontynenty. Powstają z nich artykuły niezbędne w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie, dlatego Grupa jest ważnym elementem wielu gałęzi gospodarki – budownictwa, motoryzacji, rolnictwa, przemysłu chemicznego, spożywczego czy farmaceutycznego.
CIECH łączy nowoczesne podejście do biznesu z dbałością o zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest członkiem United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy skupiającej przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie, środowiskowo i ekonomicznie.
oprac, e-red, ppr.pl