Trzecia edycja konferencji Plant-Powered Perspectives, której organizatorem są twórcy kampanii Roślinniejemy, odbędzie się już 8 i 9 października, tym razem w formacie online. W gronie prelegentów między innymi Rafał Lankosz (The Vegetarian Butcher), Zuzana Makalova (Garden Gourmet), czy Karolina Kubara, współwłaścicielka marki Dobra Kaloria.
O zmianach nawyków żywieniowych Polaków mówi się w 2020 roku całkiem sporo. Przeprowadzone w czerwcu br. przez Market Research World badanie naświetla, że podczas pandemii COVID-19 ponad jedna czwarta Polaków zadeklarowała chęć ograniczenia mięsa. Deklaracje mają także przełożenie na zwyczaje zakupowe – 31,6% badanych wskazało, że częściej sięgało po roślinne alternatywy mięsa. Liczne przesłanki wskazują na dynamiczny rozwój rynku produktów roślinnych w Polsce, w Europie i na świecie.
Coraz większe zainteresowanie produktami i kuchnią roślinną przekłada się na pogłębiony program tegorocznej edycji tego największego w tej części Europy wydarzenia, którego idea fix to przestrzeń na dyskusję o kierunkach rozwoju rynku produktów roślinnych i wykorzystaniu jego potencjału. Tym razem, obok dyskusji o trendach i udanych produktowych debiutach, uczestnicy będą mieli szansę dowiedzieć się więcej o technologii produkcji roślinnych substytutów mięsa, nowych podejściach do klasycznych produktów takich jak tofu i tempeh, czy o jajku na bazie fasoli mung. W gronie prelegentów między innymi Rafał Lankosz (The Vegetarian Butcher), Zuzana Makalova (Garden Gourmet), czy Karolina Kubara, współwłaścicielka marki Dobra Kaloria.
– Wydarzenie w formacie online stawia przed nami wiele wyzwań, jednak już teraz wiemy, że poziom merytoryczny konferencji będzie wysoki – mówi Maciej Otrębski, partner strategiczny kampanii Roślinniejemy – Dobraliśmy ekspertów w taki sposób, by dostarczyć nie tylko przeglądu polskiego rynku produktów roślinnych, ale także zainspirować rodzimych producentów do pogłębionego spojrzenia na roślinne innowacje – stąd np. obecność Christophera Konga z firmy Better Nature czy przedstawicielki marki Garden Gourmet, roślinnej odnogi Nestlé – dodaje Otrębski.
W ostatnich latach konferencja zgromadziła setki przedstawicieli z branży HoReCa i FMCG - producentów żywności, innowatorów, specjalistów od marketingu produktów spożywczych, start-upów z branży spożywczej i foodtech oraz tych którzy są zainteresowani i dopiero planują wejście na ten rynek.
W ramach konferencji odbędzie się także sesja Plant-Powered Pitching dedykowana start-upom i innowatorom, którzy będą mieli okazję przedstawienia swoich pomysłów szerszemu gronu odbiorców, bezpośrednio zainteresowanych wartościowymi rozwiązaniami, a także zdobycia nagród pieniężnych, których pula wynosi 15 tys. zł. Podczas konferencji odbędą się także praktyczne warsztaty, które skupiają się w tym roku na budowaniu roślinnych produktów i portfolio, zarówno od strony technologicznej, jak i komunikacyjnej.
Rejestracja na konferencję i program wydarzenia: https://roslinniejemy.or/konferencja/2020
###
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań.
Biuro prasowe kampanii RoślinnieJemy