W tegorocznej edycji prestiżowych nagród turystycznych World Travel Awards dla Europy, Portugalia zdobyła aż 24 statuetki – najwięcej ze wszystkich ocenianych destynacji. Wśród nagrodzonych miejsc znalazł się region Algarve, Lizbona oraz Madera.
Na początku września rozdano World Travel Awards, zwane „Oskarami” branży turystycznej. Wśród docenionych przez konsumentów i branżę destynacji, organizacji, hoteli i linii lotniczych, znalazło się aż 24. zwycięzców z Portugalii (kraj ten otrzymał o 10 nagród więcej niż w 2015 r.). Tym samym Portugalia zdobyła najwięcej statuetek WTA ze wszystkich destynacji w historii tego konkursu. Potwierdza to dynamiczny rozwój i wysoką jakość usług, cenionego na świecie sektora turystycznego w Portugalii.
– Nagrody dla kierunku i oferty turystycznej Portugalii pokazały, iż Portugalia plasuje się w czołówce najlepszych destynacji turystycznych w Europie. To dzięki wszystkim osobom, które na co dzień pracują w turystyce, wyniki są tak dobre i portugalska turystyka osiąga wzrost na poziomie 10%.
Pozycja Portugalii jako znaczącego kierunku turystycznego w sposób widoczny wzrosła w ciągu ostatnich 10 lat. Potwierdzeniem tej ewolucji jest wiele nagród, jakie Portugalia otrzymuje z rąk prestiżowych, międzynarodowych instytucji i organizacji turystycznych. To zaszczyt dla nas wszystkich, a zarazem zachęta, abyśmy nadal dbali o jakość naszej destynacji i oferty, oraz o innowacyjność, aby móc sprostać oczekiwaniom – powiedziała Ana Mendes Godinho, Sekretarz Stanu ds. Turystyki Portugalii.
Organizacja Turismo de Portugal, już po raz czwarty w historii, została uznana za najlepszą europejską organizację promującą destynacje turystyczne (Europe's Leading Tourist Board).
Słoneczny region Algarve, również po raz czwarty, został wybrany jako najlepsza europejska destynacja plażowa (Europe's Leading Beach Destination), wygrywając z tak znanymi miejscami jak Cannes, Marbella, Oludeniz, Korfu, Majorka i Sardynia. Doceniono tym samym czystość, piękno i zróżnicowanie plaż w Algarve (są tu zarówno piaszczyste kąpieliska, jak i urocze zatoczki), infrastrukturę dostosowaną do potrzeb turystów (w tym niepełnosprawnych ruchowo) oraz atrakcje tego regionu. W Algarve znajduje się 8. ośrodków wyróżnionych przez WTA:
Archipelag Madery po raz trzeci otrzymał tytuł najlepszej wyspiarskiej destynacji w Europie (Europe's Leading Island Destination). Ten wulkaniczny archipelag urzeka bujną, egzotyczną roślinnością, pięknymi widokami i „wiosennym” klimatem. Mieszkańcy wysp wiernie kultywują swoje tradycje, m.in. podczas takich wydarzeń jak Festiwal Kwiatów (Festa da Flor), Festiwal Wina Madera (Festa do Vinho da Madeira), Festival Colombo na cześć Krzysztofa Kolumba czy Festival do Atlântico z imponującymi pokazami sztucznych ogni. Co roku imprezy te przyciągają tłumy turystów. Wśród nagrodzonych przez WTA ośrodków znalazły się:
Natomiast tytuł najlepszego kierunku dla statków wycieczkowych (Europe's Leading Cruise Destination) i najlepszego portu (Europe's Leading Cruise Port) przypadł Lizbonie. Stolica Portugalii, o długiej i imponującej historii wypraw dalekomorskich, zawdzięcza owo wyróżnienie m.in. dogodnemu położeniu nad Oceanem Atlantyckim. To właśnie w Lizbonie krzyżują się szlaki żeglugi morskiej z Europy północnej do południowej oraz z Europy do Ameryki i Afryki. W Porto de Lisboa żeglarze oraz pasażerowie dużych statków wycieczkowych mogą liczyć na świetnie przygotowaną infrastrukturę, rozmaite restauracje i kawiarnie na nadbrzeżu Tagu, jak również interesujące wydarzenia kulturalne. Dodatkowo, WTA nagrodziło następujące lizbońskie hotele:
Pozostałe nagrody WTA przyznano:
Poza 24 „Oskarami”, WTA wyróżniło również 13 portugalskich hoteli jako najlepszych w danej kategorii na terenie Portugalii. (Pełna lista hoteli znajduje się tutaj: www.worldtravelawards.com/winners/2016/europe.)
Wręczenie nagród 22. edycji World Travel Awards miało miejsce 4 września br. na Sardynii we Włoszech.
Konkurs World Travel Awards odbywa się od 1993 r. WTA nagradza projekty ze wszystkich sektorów światowej branży turystycznej, rozwijając w ten sposób zdrową konkurencyjność i wzrost jakości w turystyce. Co roku wyboru zwycięzców dokonują tysiące profesjonalistów z branży.
Newseria Biznes