Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Nowa organizacja branżowa na rynku spożywczym – Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych

3 lutego 2021
Nowa organizacja branżowa na rynku spożywczym – Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych

Na polskim rynku pojawiła się nowa organizacja branżowa – Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ). Podmiot zrzeszający kluczowych polskich producentów kasz oraz płatków zbożowych będzie działać na rzecz ochrony środowiska i zdrowia, a także rozwoju nowych technologii produkcji. Jednym ze strategicznych obszarów działalności Stowarzyszenia będzie promowanie kategorii kasz i płatków zbożowych, realizowane m.in. poprzez kampanię edukacyjną, popularyzującą wiedzę o tych produktach.

Środowisko, zdrowie, przejrzyste standardy

Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) to nowa organizacja non-profit branży przetwórców zbożowych, zrzeszająca 8 kluczowych polskich firm, produkujących m.in. kasze i płatki zbożowe. Członkowie Stowarzyszenia połączyli siły, by wspólnie kształtować pozytywny wizerunek branży przetwórców zbóż wśród liderów opinii oraz konsumentów. Cele statutowe SPPZ będą realizowane poprzez inicjatywy na rzecz ochrony środowiska oraz zdrowia, z uwzględnieniem istotnego aspektu, jakim jest rozwój nowych technologii w produkcji i przetwórstwie.
 
Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych współpracować będzie z szeroką grupą podmiotów: od instytucji państwowych (m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, z którym już rozpoczęto rozmowy w zakresie poprawy jakości zbóż), przez laboratoria naukowe i badawcze, po dostawców surowców.

Jakość, którą warto promować

Dobre zboże_logo.jpg
W styczniu 2021 r. rozpoczęto pracę nad kampanią „Dobre zboże wiele może. #CzerpZeZboża”, zainicjowaną przez SPPZ. Kampania będzie popularyzować wśród konsumentów wiedzę o zbożach i powstałych z nich produktach, a także ich właściwościach odżywczych. W ramach kampanii przewidziano szereg działań mediowych, aktywności w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami i media relations. Wizytówką kampanii oraz samego Stowarzyszenia stanie się serwis www, będący kompendium wiedzy o produktach zbożowych oraz o samej branży: www.dobrezboze.pl. Do współpracy przy kampanii „Dobre zboże wiele może” zaproszono ekspertów z dziedziny zdrowia i żywienia człowieka. Za całościową realizację kampanii odpowiada agencja PR Hub.

Firmy członkowskie i założycielskie Stowarzyszenia Producentów Produktów Zbożowych: Cenos Sp. z o.o., Kupiec Sp. z o. o., Lestello Sp. z o.o., Melvit S.A., Rol-Ryż Sp. z o.o., Sawex Foods Sp. z o.o., Soligrano Sp. z o.o. Sp. k., Sonko Sp. z o.o.
 
 

Biuro prasowe Stowarzyszenia Producentów Produktów Zbożowych


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę