31 marca 2016 roku odbyła się konferencja branży HoReCa Food Service Summit ,,Postaw na ludzi” 2016. Partnerem głównym wydarzenia była firma MAKRO Cash and Carry Polska.
Uczestnicy konferencji mieli okazję wziąć udział w wykładach, warsztatach i panelach dyskusyjnych, podczas których omawiane były m.in. aspekty wizerunkowe, prawne i psychologiczne, mające wpływ na sukces w branży HoReCa. Jako że myślą przewodnią konferencji byli ludzie, szczególny nacisk położono na edukację z zakresu zarządzania zespołem. W przerwach pomiędzy poszczególnymi panelami, uczestnicy mieli możliwość wymienić się dobrymi praktykami i skosztować produktów serwowanych m.in. na stoisku MAKRO.
Podczas wydarzenia odbyła się premiera raportu ,,Polska na Talerzu 2016’’, przedstawiającego zwyczaje i preferencje kulinarne Polaków, który przygotowany został przez firmę MAKRO Cash and Carry Polska. Premierę uświetniło przemówienie prezesa firmy, Erica Poiriera, który podzielił się swoimi doświadczeniami, dotyczącymi rynku HoReCa w Polsce. Raport posłużył jako punkt wyjścia do dyskusji o najnowszych trendach w środowisku gastronomicznym.
Konferencja poprowadzona została przez Agatę Godlewską, redaktor naczelną miesięcznika „Food Service”, a jej uczestnikami byli m.in. właściciele restauracji, szefowie kuchni oraz firmy zaopatrujące sektor HoReCa. W wydarzeniu udział wzięło około 300 przedstawicieli branży gastronomicznej.
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.
infowire.pl