Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International

7 czerwca 2019
Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International
Newseria Innowacje

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu - to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie Impact Progress Report”.

„Impact Progress Report”, to coroczne podsumowanie działań, podejmowanych przez Mondelēz International z zakresu społecznej odpowiedzialności - od uprawy surowców, poprzez działania ograniczające bezpośredni wpływ na środowisko naturalne, po odpowiedzialny rozwój nowych produktów. 

„Wiodąca pozycja rynkowa w kategoriach czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków to powód do dumy i jednocześnie ważne zobowiązanie wobec konsumentów, partnerów biznesowych ale przede wszystkim wobec środowiska naturalnego, z którego pochodzą surowce do produkcji naszych wyrobów. Dlatego społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi jeden z fundamentów strategii naszej firmy i jest na stałe wpisana w codzienną działalność Mondelēz. Działamy wszędzie tam, gdzie możemy wywrzeć pozytywny wpływ na środowisko 
i społeczeństwo
” - mówi Janusz Idczak, dyrektor zarządzający Mondelēz Polska i kraje bałtyckie.

Zrównoważona produkcja przekąsek

Preferencje i oczekiwania konsumentów na przestrzeni ostatnich lat zmieniają się. Zdecydowanie wzrosła świadomość właściwego odżywiania się i zdrowego trybu życia. Wysoka jakość produktów i składników utożsamiana jest również ze zrównoważonymi metodami produkcji. Przekłada się to na coraz wyższe wymagania w tym obszarze wobec producentów. MondelēzInternational koncentruje wysiłki na odpowiedzialnym podejściu do produkcji przekąsek oraz ich racjonalnej konsumpcji poprzez kompleksowe programy, współpracę z międzynarodowymi organizacjami oraz społecznościami lokalnymi.

 

Wśród działań z obszaru zrównoważonej produkcji, Mondelēzudało się zrealizować m.in:

  • 100% oleju palmowego, jaki stosujemy pochodzi z certyfikowanych plantacji, 
    tj. spełniających wymogi organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil);
  • 43% ziaren kakaowca, wykorzystywanych w produkcji marek czekolady takich jak Milka i Cadbury Dairy Milk pozyskano z programu Cocoa Life, który do końca 2018 r. objął ponad 140 tys. farmerów, działających w 1400 społecznościach. Czekolada Milka jest jednym z produktów wytwarzanych w całości z kakao, pochodzącego z programu Cocoa Life; również w Polsce, logo Cocoa Life znajduje się na opakowaniach marki Milka;
  • 75% ciastek z portfolio Mondelēz sprzedawanych w Europie Zachodniej produkowane jest ze zboża, uprawianego w ramach programu Harmony. Do 2022 roku roczny wolumen zwiększy się do ponad 280 tys. ton, co pozwoli pokryć zapotrzebowanie na pszenicę niezbędną do produkcji całego europejskiego portfolio ciastek Mondelēz. Obecnie w lokalnych fabrykach w Płońsku i Jarosławiu produkowane są ciastka 
    z pszenicy, pozyskiwanej w sposób zrównoważony, np. pod marką Lubisie czy Delicje;
  • 10% ograniczona została całkowita emisja CO2 w procesie produkcyjnym;
  • 22% ograniczone zostało zużycie wody w obszarach narażonych na jej niedobory;
  • Wyeliminowano już 59 600 z 65 000 ton zadeklarowanych do 2020 r. opakowań;

 

Przekąski wpisujące się w zrównoważony styl życia

Drugim ważnym obszarem działań Mondelēz International jest inspirowanie konsumentów 
do racjonalnej konsumpcji przekąsek. Firma nieustannie pracuje nad aktualnym portfolio, dostosowując produkty do potrzeb konsumentów i wspierając ich w racjonalnym odżywianiu. W tym obszarze Mondelēz Internationalpodjął następujące działania:

  • Rosnąca ilość produktów z globalnego portfolio jest oferowana w indywidualnie pakowanych porcjach po 200 kalorii lub mniej, co umożliwia konsumentom racjonalne spożywanie przekąsek. Jest to wynik, który przekracza założony na ten moment cel 
    o 25%. Przykładem takich produktów z polskiego rynku są ciastka belVita, Lubisie czy Oreo;
  • Uproszczeniu uległa lista składników w recepturze produktów – przykładem mogą być ciastka Lubisie, które na opakowaniach zawierają lupkę z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami, informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka;
  • Tylko w ostatnim roku została ograniczona zawartość cukru w czekoladzie Milka 
    i ciastkach Oreo o 1%zaś w całym portfolio została zredukowana zawartość tłuszczów nasyconych o 1%a sodu o 0,9%;

 

Biorąc pod uwagę ww. rezultaty dotychczas podjętych inicjatyw, Mondelēz International będzie konsekwentnie rozwijać działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Cele na najbliższe lata, firma określiła w dokumencie "2025 Sustainability Goals".

 

Pełną treść oraz krótkie podsumowanie raportu znajdują się pod poniższymi linkami:

  • 2018 Impact Progress Report
  • 2018 Impact at a Glance

 

 

Newseria Innowacje


POWIĄZANE

Produkcja cukru w Republice Południowej Afryki w sezonie 2024/25 ma spaść o 3 pr...

Węgry sprawują prezydencję w Radzie do grudnia 2024 r. włącznie a tekst ten będz...

Rada Europy przyjmuje ulepszone przepisy o ochronie przed agrofagami roślin Rada...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę