FAMMU/FAPA podała, że dnia 17 października Komitet ds. Środowiska PE - ComEnvi zagłosował, że MEP nie zrewiduje polityki wobec biopaliw, dopóki państwa członkowskie nie uzyskają konsensusu w kwestii ograniczenia stosowania biopaliw I generacji.
Członkowie UE są jednak mocno podzieleni w tej kwestii, a powinny się porozumieć do grudnia br. Oznacza to, że najprawdopodobniej nie dojdzie do zmian legislacyjnych przed latem 2014 roku, a więc praktycznie jesienią (czyli już po wyborach do Europarlamentu w maju przyszłego roku).
Oznacza to z kolei, że zrewidowane, nowe zasady nie będą mogły nie wejść w życie przed 2015 rokiem.
W zeszłym miesiącu PE opowiedział się za ograniczeniem stosowania biopaliw I generacji w transporcie do 6 proc., a rozporządzenie biopaliwowe zakłada 10 proc. udział biopaliw w transporcie do 2020 roku. Obecnie udział biopaliw I generacji w transporcie stanowi 4,5 proc. Europejskie Biuro ds. Środowiska - EEB skrytykowało opóźnienia podkreślając przedłużający się stan niepewności dla przemysłu biopaliowego oraz złe skutki dla środowiska.