Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Wzrósł wskaźnik klimatu konsumenckiego

5 stycznia 2016
Wskaźnik klimatu konsumenckiego w styczniu wzrósł o 8,6 pkt. proc. mdm do minus 15,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Wskaźnik klimatu konsumenckiego wynosi w styczniu -15,7 pkt. TNS Consumer Index niezmiennie zatem pozostaje ujemny. Oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Porównując jednak obecne wyniki do grudniowych, odnotowuje się znaczny wzrost wskaźnika. Wskaźnik klimatu konsumenckiego poprawił się o 8,6 punktu procentowego" - napisano w komunikacie.
"Niski poziom TNS CONSUMER INDEX wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych" - zaznaczono.
Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju poprawił się o 10,3 pkt. proc. i wynosi -21,3 pkt.
"Trzy podwskaźniki, które tworzą wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju również się poprawiły. Najbardziej wzrosła ocena zmian w sytuacji ekonomicznej - o 13 punktów procentowych. Stosunkowo duży wzrost odnotowuje się także w ocenie prognozy zmian w ciągu najbliższego roku, o 12 punktów procentowych. Natomiast ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski poprawiała się o 6 punktów procentowych" - napisano.
Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych w styczniu wzrósł o 7 pkt. proc. do -10 pkt.
"Jeśli chodzi o poszczególne podwskaźniki, które tworzą wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych, to również one uległy poprawie. Wskaźnik oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego wzrósł o 6 punktów procentowych, a o 7 punktów procentowych wzrósł wskaźnik rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisano.
Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.
Badanie przeprowadzono w dniach 11-16 stycznia 2014 roku na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę