A_BIO_AGRO_950

Woda lux leje się w kryzysie

3 grudnia 2015
Wody mineralne z wyższej i najwyższej półki zalewają ostatnio polski rynek - informuje "Puls Biznesu".
Polacy w porównaniu z innymi narodami Europy wciąż piją mało wody. Co skłoniło producentów, żeby pławić ich w luksusie? Odpowiedź może zaskoczyć. - W kryzysie najlepiej sprzedaje się to, co najdroższe, i to, co najtańsze. Cierpi średnia półka. Jest to więc dobry czas na wprowadzanie na rynek wód premium - mówi Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching.

Katarzyna Pióro, PR manager marki Cisowianka, przekonuje, że rozwój segmentu premium wiąże się z dojrzewaniem rynku. - Z wodą dzieje się dokładnie to, co kiedyś z winami. Restauracje budują karty wód, a klient robi się coraz bardziej świadomy - do konkretnego mięsa chce dobrać odpowiednią wodę tak, jak dobiera się wino - tłumaczy Katarzyna Pióro.

Jej zdaniem ta część rynku dopiero się tworzy. Z szacunków Wojciecha Rutkowskiego, prezesa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy (KIGPR), obecnie to nie więcej niż 1 proc. rynku wody butelkowanej, wartego 2,6 mld zł. - Nie spodziewamy się jednak, żeby rynek wód premium i super premium przekroczył próg kilku procent udziałów - dodaje prezes KIGPR.



POWIĄZANE

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę