O ile w Unii Europejskiej produkcja rolna w latach 1997-2004 rosła o 0,4 proc. rocznie, o tyle w 10 nowo przyjętych już ponad 2 proc. Polska w tej grupie wytwarza ponad 70 proc. płodów rolnych i należy do czołówki europejskiej. – To nasz ważny klient – uznali szefowie niemieckiego koncernu Bayer CropScience.
W I kwartale br. Bayer CropScience sprzedał w Europie środki ochrony roślin za 775 mln euro, w tym za 70 mln euro wśród nowej 10, gdzie dominuje Polska. W I kwartale br. sprzedaż w naszym regionie Europy wzrosła o 22 proc. w porównaniu z ub. rokiem. – Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni i wierzymy w dalszy rozwój rolnictwa w 10 nowych krajach UE. Modernizacja polskiego rolnictwa może odegrać w tym zakresie kluczową rolę – podkreśla prof. Friedrich Berschauer, prezes zarządu Bayer CropScience.
Obroty koncernu w Europie sięgają 6 mld euro rocznie. Firma kładzie duży nacisk na badania i rozwój (B+R), przeznaczając na ten cel ponad 90 mln euro rocznie. Nieustannie wprowadza do sprzedaży nowoczesne produkty dla rolnictwa. W I kwartale br. ich sprzedaż sięgnęła 268 mln euro, co oznacza wzrost o 39 proc. – W 2006 r. chcemy sprzedawać już takich produktów za 1 mld euro rocznie – mówi prof. Friedrich Berschauer.