Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

W Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska już 69 podmiotów

26 lipca 2013
Producenci miodów, sera, a także restauracje i gospodarstwa agroturystyczne odebrały w środę w Poznaniu certyfikaty członkowskie Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska. Sieć liczy już 69 podmiotów.
W środę wręczono 16 certyfikatów.

Wielkopolska sieć jest częścią Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego. Głównym celem przedsięwzięcia, w którym uczestniczy 25 europejskich regionów, jest promocja lokalnej i regionalnej żywności. Dziewięć regionów członkowskich pochodzi z Polski.
Jak powiedział Krzysztof Grabowski z zarządu województwa wielkopolskiego, w 2011 roku w Wielkopolsce było ok. 30 członków sieci. Jeszcze w tym roku do obecnych 69 podmiotów dołączyć mają kolejne.
"Jesteśmy dużym regionem, więc mamy tu jeszcze wiele nieodkrytych miejsc. Tabliczka z logotypem projektu informuje klientów i turystów, że jest to miejsce szczególne (...), gdzie dostaniemy regionalne produkty na bardzo wysokim poziomie" - powiedział.
Do sieci należą producenci żywności, przetwórcy, restauracje, gospody i gościńce, a także sklep z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Certyfikat przyznano m.in. Browarowi Fortuna z Miłosławia czy Zakładowi Cukierniczemu Urszula Kinowska z Kalisza, gdzie powstają powszechnie znane andruty kaliskie.
Wśród wyróżnionych certyfikatem znalazło się też rodzinne gospodarstwo pasieczne "Miody Szlaku Piastowskiego" z Biskupic. Jego współwłaściciel Karol Patalas, liczy, że znak z logotypem Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska przyczyni się do zwiększenia zainteresowania produktami gospodarstwa.
"To wyróżnienie, z którego warto skorzystać, dobra promocja. Wraz z żoną prowadzimy pasiekę z ok. 100 rodzinami pszczelimi. Planujemy powiększenie pasieki i korzystamy z różnych sposobów promocji. Mam nadzieję, że znak pomoże sprzedawać miód w przyszłych latach - w tym roku z miodem jest kiepsko" - powiedział PAP Patalas.
Wielkopolska należy od Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego od 2008 roku. Tabliczka z logotypem sieci wskazuje konsumentom i turystom miejsca oferujące wysokiej jakości regionalne produkty oraz dania, sporządzone na bazie lokalnych surowców, w oparciu o tradycyjne receptury.




POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę