W handlu spożywczym obroty będą takie, jak w poprzednim roku
5 stycznia 2016
Rzeczpospolita podała, że według firmy Euromonitor International obroty sieci zajmujących się tzw. handlem ogólnospożywczym (głównie żywność, jak również produkty chemiczne, kosmetyki) w 2014 r. wyniosą 177 ,2 mld zł. W cenach stałych, czyli bez uwzględniania inflacji, jest to tyle samo, co rok temu.
Jak podaje „Rz", w poszczególnych segmentach branży handlowej sytuacja mocno się różni. Według prognoz Euromonitora najbardziej, o ponad 10 proc., spadną obroty tradycyjnych sklepów. Pozycja dyskontów umocni się - ten segment ma w tym roku zwiększyć obroty o 6,8 proc. do już 45,3 mld zł, co da mu pozycję lidera rynku. W małych sklepach Polacy wydadzą bowiem 43,9 mld zł, a w supermarketach 30,8 mld zł. Ten ostatni format także ma zaliczyć wzrost i to o 3,7 proc.
Z danych Euromonitora wynika również, że 2014 r. będzie kolejnym rokiem kłopotów sieci największych sklepów, czyli hipermarketów. Ich sprzedaż ma spaść 1,4 proc. do 28,3 mld zł, mimo tego, że planowane jest uruchomienie do kilkunastu nowych tego typu sklepów.