Jak podała FAMMU/FAPA, Stany Zjednoczone odnotowują coraz większe zapotrzebowanie na ciemne mięso drobiowe (udka, ćwiartki), co sprzyja wzrostowi cen tych produktów i odbudowie sektora po ubiegłorocznych stratach.
Na coraz większe zainteresowanie ciemnym mięsem drobiu mają wpływ wzrost populacji imigrantów oraz zwiększenie eksportu.
Amerykańscy konsumenci preferują mięso kurcząt bez kości, co wymusza unowocześnienie metod odkostniania mięsa w przemyśle przetwórczym. Na rynkach zagranicznych dominuje natomiast popyt na ciemne mięso z kością.
Jak podają analitycy FAMMU/FAPA, jeszcze 10 lat temu udka kurcząt kosztowały w USA ponad połowę mniej niż piersi kurcząt. Obecnie ta różnica zanika, a ceny tych elementów w ciągu ostatnich 9 miesięcy wynosiły średnio po 2,9 USD/kg.
Firma Tyson Foods, największy amerykański producent mięsa z kurcząt, dynamicznie zwiększa ofertę i sprzedaż produktów z ciemnego mięsa. Konkurencyjny producent - firma Pilgrim's Pride rozwija eksport ciemnego mięsa i całych tuszek kurcząt do Azji i na Bliski Wschód.