UPS i Poczta Polska zainstalują paczkomaty w sklepach
5 stycznia 2016
Jak podaje ,,Rzeczpospolita'', rynek kurierski jest wart w Polsce ponad 5 mld zł. Poczta Polska i UPS mają zamiar uruchomić możliwość odbioru przesyłek w paczkomatach i małych punktach.
Pierwszą spółką kurierską oferującą możliwość odbioru zamówienia w paczkomacie był InPost. Dzięki temu firma stała się jedną z wiodących w branży kurierskiej. Teraz, idąc za jej przykładem, podobną usługę chcą uruchomić w Polsce inne firmy: UPS i Poczta Polska.
UPS, największa firma logistyczna na świecie, chce, żeby klienci mogli odebrać paczkę zarówno w specjalnym urządzeniu, jak i w małych punktach odbioru, np. w sklepach. W tym roku planuje otworzyć 230 takich punktów. Czym będą się różnić od paczkomatów InPostu?
"Usługa będzie miała przewagę nad ofertą InPostu, bo w punktach amerykańskiej firmy będzie można odbierać również przesyłki za pobraniem - w paczkomacie jest to niemożliwe" - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Poczta Polska ma w tej chwili 36 tzw. listomatów i 36 kiosków, z których można nadać list lub małą paczkę. Spółka zapowiedziała, że zamierza zbudować własną sieć paczkomatów.
- Zamierzamy istotnie zwiększyć liczbę samoobsługowych urządzeń nadawczo-odbiorczych. Chcemy umiejscowić je w naszych placówkach, lokalizacjach typu stacje paliw, ale także jako wolno stojące maszyny - powiedział "Rzeczpospolitej" Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.