Tytoniowa branża liczy straty, które spowoduje konieczność zmiany opakowań papierosów
5 stycznia 2016
Puls Biznesu przypomina, że drastyczne obrazki, zamieszczane na paczkach papierosów, mają zniechęcać Polaków do palenia. Jednak od 15 maja 2012 r. na każdej dostępnej w obrocie paczce papierosów będzie musiało się znajdować nowe ostrzeżenie.
Od 15 maja 2012 r. na każdej dostępnej w obrocie paczce papierosów będzie musiało się znajdować nowe ostrzeżenie dla palaczy o negatywnych skutkach palenia
Na polskim rynku znajduje się około 6 mld sztuk papierosów. Zdaniem eksperta z British American Tobacco wycofanie wszystkich papierosów ze starymi ostrzeżeniami w ciągu kilku miesięcy jest niemożliwe z logistycznego punktu widzenia, i wiąże sie z gigantycznymi kosztami.
Jak informuje Puls Biznesu według ostrożnych szacunków koncernów tytoniowych - przy założeniu, że do maja przyszłego roku nie udałoby się wycofać z rynku 10 proc. papierosów ze starymi ostrzeżeniami - straty wyniosłyby ponad 200 mln zł. Poszkodowani byliby głównie detaliści.
Ministerstwo Zdrowia wciąż pracuje nad rozporządzeniem. W zeszłym tygodniu zakończyło konsultacje społeczne.