„Tradycja i jakość europejskiego mięsa” to nazwa nowe 3 kampanii informacyjno – promocyjnej Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) Umowa na jej realizację została zawarta w dniu 24 lipca 2013 r. pomiędzy Agencją Rynku Rolnego, a UPEMI. Jak udało się nam dowiedzieć program dotyczy świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów i jest skierowany na rynek Korei Południowej, Wietnamu oraz USA.
Głównym jego celem jest wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych oraz pogłębienie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji europejskiego mięsa. Ponadto za cel obrano także wzrost rozpoznawalności europejskiego mięsa w odniesieniu do jego wysokiej jakości.
Zakres tematyczny przekazywanych informacji będzie dostosowywany do potrzeb rynków docelowych oraz do założeń strategicznych. Oznacza to, że na rynku wietnamskim i koreańskim główny nacisk w omawianej tematyce będzie kładziony na wieprzowinę, natomiast na rynku amerykańskim – na wędliny i inne przetwory z europejskiego mięsa.
Łączna wartość kampanii informacyjno-promocyjnej pt. „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” wynosi 4 956 861,06 € i jest finansowana w 50% (tj. w kwocie 2 478 430,53 €) ze środków UE, a w 30% (tj. w kwocie 1 487 058,32 €) z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkład pochodzi ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wołowego – informuje ARR.