Z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych prowadzona jest ogólnopolska akcja promocyjna pod hasłem „Teraz pstrąg”. Celem akcji jest edukacja społeczeństwa polskiego o walorach pstrąga, jego wpływie na zdrowie, urodę, rozwój dzieci, ale też informacja jak kreatywnie i ciekawie wykorzystać pstrąga w swoim menu.
Dlatego w ramach kampanii propaguje się walory smakowe i zdrowotne mięsa z pstrąga, a także podaje wiele interesujących sposobów przyrządzania tej ryby. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych poprzez szeroko zakrojoną kampanię reklamową chcem dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców z przekazem, który ma zachęcić do pstrąga jako ryby zdrowej, hodowanej w czystych wodach i „wdzięcznej“ kulinarnie.
Organizacja kampanii promocyjnej współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybo- łówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007- 2013.