Sieci zabraniają fotografowania produktów w sklepach
3 grudnia 2015
Jak podał Puls Biznesu, większość sieci handlowych nie pozwala kupującym na skanowanie i porównywanie cen produktów, choć nie ma do tego prawa.
Sieci próbują na własną rękę wprowadzać kolejne zakazy, nawet jeśli nie mają do tego podstawy prawnej. Sklepy często zabraniają fotografowania produktów, traktując to jak kradzież własności intelektualnej. Klientów zazwyczaj prosi się o usunięcie zdjęć, a czasem nawet wyprasza się ich ze sklepu.
Tych samych reguł nie da się jednak zastosować do skanowania kodów kreskowych za pomocą aplikacji mobilnych, które nie zapisują zdjęć w pamięci, ale tylko pokazują dane produktu i jego ceny w innych sieciach.
Według gazety, w 82 proc. sklepów pracownicy zabraniają klientom skanowania cen, chociaż nie powinni. W zakazach przodują dyskonty i sklepy spożywcze, najłagodniejsze są natomiast sklepy dla majsterkowiczów. Sieci nie mają jednolitej polityki dotyczącej fotografowania i skanowania cen.Część z nich oficjalnie zabrania jednego i drugiego, inne - przynajmniej z poziomu biura zarządu - na wszystko pozwalają.