Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Sieci handlowe naciskają na obniżki cen herbaty

5 stycznia 2016
,,Rzeczpospolita'' podała, że rynek herbat wart ponad 2 mld zł przestał rosnąć, a sieci handlowe naciskają na obniżki cen. To szkodzi jakości.
Przyszły rok nie przyniesie przełomu na polskim rynku herbaty. Kupimy jej 28,9 tys. ton, czyli niemal tyle samo co w 2014 r. - prognozuje firma badawcza Euromonitor International.

Zmieniają się też nasze upodobania, a herbatę zastępujemy innymi napojami, m.in. kawą. Być może byłoby inaczej, gdyby herbata była smaczniejsza. Zdaniem ekspertów, zdecydowana większość herbat dostępnych dziś w Polsce ma kiepską jakość, ponieważ producenci i dystrybutorzy szukają oszczędności, naciskani na obniżanie cen przez walczące o rynek sieci handlowe - czytamy w "Rz".

Presja na obniżki wpływa na wzrost wartość rynku herbaty. Wprawdzie według Euromonitora w 2015 r. zwiększy się ona o 2,8 proc., do 519,7 mln euro (ponad 2 mld zł), jednak tempo będzie niższe niż w 2014 r. (3,1 proc.). Stanie się tak pomimo tego, że w tym roku kupimy o ok. 1 proc. mniej herbaty niż w 2013 r.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę