Ptak_Waw_CTR_2024

Sieci handlowe naciskają na obniżki cen herbaty

5 stycznia 2016
,,Rzeczpospolita'' podała, że rynek herbat wart ponad 2 mld zł przestał rosnąć, a sieci handlowe naciskają na obniżki cen. To szkodzi jakości.
Przyszły rok nie przyniesie przełomu na polskim rynku herbaty. Kupimy jej 28,9 tys. ton, czyli niemal tyle samo co w 2014 r. - prognozuje firma badawcza Euromonitor International.

Zmieniają się też nasze upodobania, a herbatę zastępujemy innymi napojami, m.in. kawą. Być może byłoby inaczej, gdyby herbata była smaczniejsza. Zdaniem ekspertów, zdecydowana większość herbat dostępnych dziś w Polsce ma kiepską jakość, ponieważ producenci i dystrybutorzy szukają oszczędności, naciskani na obniżanie cen przez walczące o rynek sieci handlowe - czytamy w "Rz".

Presja na obniżki wpływa na wzrost wartość rynku herbaty. Wprawdzie według Euromonitora w 2015 r. zwiększy się ona o 2,8 proc., do 519,7 mln euro (ponad 2 mld zł), jednak tempo będzie niższe niż w 2014 r. (3,1 proc.). Stanie się tak pomimo tego, że w tym roku kupimy o ok. 1 proc. mniej herbaty niż w 2013 r.


POWIĄZANE

Decyzja o zainstalowaniu kotła na ekogroszek może znacząco wpłynąć na komfort i ...

W minionym roku na polskich drogach w czasie Wszystkich Świętych doszło do 118 w...

Przechowywanie warzyw w odpowiednich warunkach to klucz do zachowania ich świeżo...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę