Bank Gospodarki Żywnościowej poinformował, że polscy producenci i eksporterzy drobiu skutecznie zwiększają sprzedaż mięsa drobiowego za granicą. Wskazują na to dane MF (za MRiRW), według których w okresie pierwszych czerech miesięcy br. eksport nieprzetworzonego mięsa drobiowego był o 15 proc. wyższy w skali roku i wyniósł 215,6 tys. t. Warto zwrócić uwagę, że dynamika ta jest zdecydowanie wyższa niż w całym roku poprzednim.
Niemniej, obecnie obserwujemy zmianę rynków napędzających wzrost sprzedaży. Co ciekawe, w roku poprzednim najwyższa dynamika wzrostu eksportu była odnotowywana dla krajów pozaunijnych (ok. 21 proc. w okresie 2013/2012). Z kolei, obecnie to głównie rynki UE, w tym Niemcy oraz Republika Czeska, generują największy wzrost zamówień na polski drób. Jak wynika z danych Eurostat w okresie pierwszych czterech miesięcy br. wywóz nieprzetworzonego mięsa drobiowego do UE był o 16 proc. wyższy niż przed rokiem. Co więcej, ok. 82 proc. wolumenu sprzedaży jest kierowana na rynek UE. Z kolei dynamika sprzedaży nieprzetworzonego mięsa drobiowego na rynki trzecie w analizowanym okresie wyhamowała do 8 proc. w skali roku. Nastąpiło to ze względu na znacznie mniejsze zamówienia do krajów na wschodzie Europy (w tym do Rosji, Białorusi, na Ukrainę).