Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

QAFP na obcasach

16 października 2013
Promocja systemu Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego rozpoczyna kolejną, piątą już kampanię promocyjno-informacyjną w ramach promowania systemu QAFP. Akcja finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego rozpoczyna się 1 października.

Wszystkie działania prowadzone w ramach obecnej kampanii skierowane będą do kobiet w różnych grupach wiekowych. Kobieta kojarzona jest tradycyjnie jako strażniczka domowego ogniska, dbająca o zdrowie i zdrowy tryb życia najbliższych, decydująca o zawartości koszyka zakupowego w gospodarstwie domowym. To kobiety na ogół podejmują codzienne decyzje o zakupach tych, a nie innych produktów, w tym przede wszystkim produktów żywnościowych, kształtując tym samym nawyki żywieniowe swoich najbliższych. Celem kampanii „QAFP na obcasach” jest poszerzenie wiedzy kobiet na temat mięsa wieprzowego i wędlin oznaczonych symbolem QAFP, w szczególności zasad ich wytwarzania oraz czynników wpływających na ich jakość, a także umiejętności rozpoznawania walorów takiego mięsa. Kampania prócz działań promocyjnych będzie posiadała także wymiar edukacyjny z zakresu kształtowania dobrych nawyków żywieniowych. UPEMI w trakcie pokazów kulinarnych odbywających się podczas licznych spotkań z potencjalnymi konsumentami będzie podpowiadać jak wybrać odpowiednie mięso, jak rozpoznać jego jakość i walory smakowe oraz jak prawidłowo  zaserwować je np. dzieciom. Specjaliści podzielą się z konsumentami swoją wiedzą i doświadczeniem, podpowiedzą jak smacznie i zdrowo przyrządzić dania z wieprzowiny, zachęcą kobiety do eksperymentowania w zaciszu domowych kuchni z mięsem wieprzowym.

Liga Kobiet Polskich
Wszystkie działania promocyjne w kampanii zorientowane są wokół kojarzących się z kobietami datami i świętami tj. dzień babci, dzień matki, czy dzień dziecka. Kampania UPEMI przewiduje szereg imprez, pokazów i spotkań z konsumentami.

Pierwszy inaugurujący całą kampanię event związany jest z jubileuszem jednej z najstarszych organizacji kobiecych działających na terenie naszego kraju nieprzerwanie od 1913 roku. W 2013 roku przypada bowiem jubileusz 100 – lecia Ligi Kobiet Polskich. 19 października w Warszawie odbędzie się ekskluzywna, prestiżowa Gala Wieczorna z okazji tak szacownego jubileuszu organizacji. UPEMI zadba w tym szczególnym dla Ligi dniu o oprawę kulinarną „Gali 100-lecia Ligi Kobiet Polskich”, prezentując mięsa i wędliny produkowane w systemie QAFP. Podczas Gali zaplanowane jest ogólne przekazanie informacji o samym Systemie QAFP wsparte działaniami reklamowymi (rozdawanie ulotek).

Nie ma jak u babci…
Kto jak nie babcia, kojarzy się wszystkim z dobrą, zdrową i domową kuchnią. Przepysznymi frykasami robionymi tradycyjnymi metodami według sprawdzonych receptur. Dlatego UPEMI postanowiło wykorzystać ten pozytywny wizerunek kobiet i razem z Uniwersytetem Trzeciego Wieku zorganizować uroczyste obchody Dnia Babci i Dziadka. W ramach obchodów odbędą się warsztaty i pokazy kulinarne, degustacje produktów QAFP, będą także  porady dietetyków. UPEMI swymi działaniami chce przekonać seniorów jak ważny dla zdrowia jest wybór odpowiednich wyrobów mięsnych i wpłynąć jednocześnie na świadomość dokonywania takich wyborów. Dziadkowie i Babcie są przecież postrzegani jako domowi liderzy opinii, a za ich pośrednictwem można dotrzeć z przekazem dotyczącym świadomego kształtowania nawyków żywieniowych do wnuków i ich rodziców..

Dzień Kobiet
8 marca - Dzień Kobiet – UPEMI proponuje uczcić w wyjątkowy sposób - kameralną, elegancką imprezą w jednym z warszawskich teatrów, gdzie zaproszone przedstawicielki świata nauki, biznesu i polityki, liderki opinii i kobiety sukcesu będą mogły w miłej atmosferze degustować dania i przekąski wyprodukowane z najwyższej jakości mięsa ze znakiem QAFP. Najlepsi szefowie kuchni będą starali się zaskarbić sobie sympatię pań i uznanie dla przygotowanych potraw. Grupa kobiet wytypowana do tego przedsięwzięcia jest starannie dobrana, znane ogółowi postacie ze świata biznesu i polityki są często kreatorami nowych wzorców i ambasadorami innowacyjnych projektów.


Dla każdego coś… smacznego!
Inną  oczywistą grupą docelową, do której zostaną skierowane działania w ramach kampanii „QAFP na obcasach” są młode mamy i ich pociechy. To właśnie dla nich przewidziane są w klubokawiarniach trzy wspólne imprezy z okazji połączonego Dnia Matki i Dnia Dziecka. W ramach tych działań proponowane będą warsztaty kulinarne dla mam i dzieci wraz z degustacjami przygotowanych potraw. Zespół animatorów zachęcał będzie maluchy i ich mamy do przygotowania wesołych kanapek i prostych przekąsek z wykorzystaniem wędlin oznaczonych symbolem QAFP. W ramach dni otwartych dystrybuowane będą także dwa wydawnictwa, obydwa przeznaczone dla dzieci i przekazujące w sposób zabawny najprostsze informacje dotyczące zdrowego odżywiania.

Wszystkim zaplanowanym spotkaniom bezpośrednim z kobietami towarzyszyć będą różnego rodzaju działania medialne. Ukażą się okolicznościowe wydawnictwa – takie jak kolorowanki dla dzieci z edukacyjnym przekazem, krzyżówki i rebusy dla seniorów, czy poradniki żywieniowe zawierające przepisy i informacje o wartościach mięsa wieprzowego i wędlin.

Cała kampania „QAFP na obcasach” potrwa od 1 października 2013 roku do czerwca 2014 roku i zostanie sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, zaś jej realizatorem będzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę