Polska złożyła w Brukseli wnioski o wsparcie działań promocyjnych na kwotę 24 milionów euro. Wprawdzie szanse na zdobycie wszystkich pieniędzy są minimalne, ale przynajmniej kilka programów z pewnością znajdzie uznanie w oczach unijnych urzędników.
Nieoficjalnie wiadomo, że polscy przedsiębiorcy złożyli 6 programów, których celem jest promocja spożycia: mleka, mięsa wieprzowego, owoców oraz wyprodukowanej w systemie jakości wołowiny.
Piotr Kondraciuk – ARR: tutaj realnie trzeba powiedzieć. Szansę, że wszystkie programy wysłane będą w 100% zatwierdzone no niestety nie ma. Budżet Komisji Europejskiej jest ograniczony. Jest to 55 milionów euro.
Jedną z organizacji, która stara się w Brukseli o dofinansowanie jest spółdzielczość mleczarska. Jej plan to drugą część akcji „Stawiam na mleko”. Jej efekty już są widoczne.
Waldemar Broś – KSZM: bez promocji no, niewiele da się zrobić. Ja ciągle podkreślam, że spożycie mleka i produktów mleczarskich jest niska. Chociaż ja jestem przekonany, że w ostatnim roku, a może w ostatnich dwóch latach delikatnie rośnie.
Organizacje branżowe pracują teraz nad kolejnymi projektami. 31 marca mija termin składania wniosków na promocję spożycia żywności na rynkach poza Unią Europejską.
Zainteresowanie może być ogromne, bo poszczególne branże będą mogły już w pełni skorzystać ze środków zgromadzonych w Funduszach Promocji. Obecnie na ich kontach jej 23 miliony złotych.