,,Rzeczpospolita'' podała, że producenci lodów liczą na udany sezon. Sprzyjają im upały, które powodują, że Polacy chętniej niż w poprzednich latach sięgają po mrożone desery. Choć spożycie lodów w naszym kraju rośnie, nadal jesteśmy w tyle za innymi państwami Europy.
Jak mówi "Rzepie" Mariusz Staszczuk, dyrektor sprzedaży w Nestle Polska, firma ta spodziewa się, że jej mrożone desery zanotują w 2014 r. dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Wpływ na to ma mieć m.in. marka Scholler, którą koncern reaktywował w naszym kraju w pierwszej połowie tego roku.
Sprzedaż lodów w sklepach w Polsce dwa lata temu wyniosła 122,3 mln litrów, rok temu 124,2 mln litrów, a prognozy Euromonitor International na 2014 r. mówią o sprzedaży na poziomie 127,1 mln litrów. Z kolei w gastronomii sprzedaż lodów w ostatnich dwóch latach wynosiła kolejno 8,8 mln litrów, 9,3 mln litrów, a w 2014 r. ma to być 9,8 mln litrów.
W 2013 r. Polacy wydali na lody ponad 1,4 mld zł, a więc o 5,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Spożycie lodów na osobę w 2013 r. w naszym kraju wyniosło 3,2 litra, podczas gdy w Finlandii było to 12,7 litra a w Niemczech 7,5 litra.