Prima S.A., producent i dystrybutor kawy mielonej i rozpuszczalnej z Poznania, wdrożyła SAP R/3, jeden z najbardziej zaawansowanych systemów zarządzania klasy ERP na świecie. Wdrożenie nowego systemu w Primie S.A objęło najważniejsze elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa takie jak: produkcja, dystrybucja, sprzedaż, obsługa klienta, finanse i kontroling.
Prima S.A., od 2002 roku cześć koncernu Sara Lee, mogła skorzystać z najlepszych praktyk rozwijanych w Sara Lee. Wdrożenie systemy SAP R/3 w Primie S.A. jest efektem przeniesienie na polski grunt i dostosowania do polskich realiów najlepszych praktyk biznesowych i wieloletniego doświadczenia korporacji Sara Lee z innych krajów europejskich.
- Dzięki wdrożeniu tego nowoczesnego systemu Prima S.A. ma stać się firmą elastyczną, rosnącą i aktywną oraz polepszyć jakość usług, obsługi klienta i zwiększyć swoje możliwości jako dostawca - zapewnia Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. - Celem jest standaryzacja procesów realizowanych przez Przedsiębiorstwo Prima S.A. i stworzenie podstaw do dalszego rozwoju firmy. Wdrożenie systemu ma usprawnić realizowane procesy biznesowe i przepływ informacji wewnątrz Primy S.A. oraz pomiędzy Primą S.A. a jej klientami, dostawcami i korporacją, do której należy.
W związku z wdrożeniem nowego systemu, w Primie S.A. nie tylko wymieniono system informatyczny, ale przede wszystkim przedsiębiorstwo przeobraziło się w pełni zintegrowaną i nowoczesną firmą.
Wdrożenie systemu SAP R/3 objęło zaimplementowanie 6 procesów obejmujących poszczególne aspekty działalności firmy.
- Wdrożenie systemu SAP R/3 oznacza nie tylko udoskonalenie procesów wewnątrz firmy, ale także polepszenie współpracy z klientami - podkreśla Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. - W tym celu został utworzony dział Customer Service, do którego zadań należy sprawna obsługa zamówień i dostaw. Klienci mogą składać zamówienia elektronicznie i dostawać faktury w formie elektronicznej. Zawansowany system planistyczny i skomputeryzowane linie produkcyjne dbają o wyprodukowanie kawy na czas. Wszystkie magazyny Przedsiębiorstwa Prima S.A. są obsługiwane przez inteligentny system zarządzania, tak aby proces dostaw mógł przebiegać bez zakłóceń. Zmiany objęły także inne aspekty działalności firmy.
Z systemu SAP R/3 korzysta 70 pracowników Primy S.A. Okres wdrożeniowy trwał 9 miesięcy. Wdrożenie było realizowane w zespołach projektowych. Każdy zespół zajmował się jednym procesem i składał się z eksperta, przedstawiciela Sara Lee - Business Process Team Expert (BPT Expert) oraz konsultanta. BPT Expert był odpowiedzialny za jakość i poste wdrażania określonego procesu. Konsultant koordynował i kontrolował działania wdrożeniowe.
Warto przypomnieć, że przedsiębiorstwo PRIMA S.A. z Poznania jest producentem i dystrybutorem kawy mielonej i rozpuszczalnej. Od 2002 r. wchodzi w skład Sara Lee/Douwe Egberts, jednej z trzech największych firm kawowych na świecie. Obecnie firma dostarcza na polski rynek ok. 15.000 ton kawy rocznie oferując zarówno kawę mieloną, jak i rozpuszczalną.