Tegoroczna, czwarta edycja badania jakości obsługi w polskich sieciach handlowych po raz pierwszy wypadła gorzej niż poprzednia - pisze "Puls Biznesu".
To skutek kryzysu, ale handlowcy już zaczęli odrabiać straty - pociesza prowadząca te badania szwedzka firma doradcza Daymaker.
Poziom obsługi klientów w Polsce lekko spadł w porównaniu z 2013 r., ale wciąż jest wyższy niż w 2012 r. - zauważa Sofia Valentin z polskiego oddziału Daymakera.
Jak wyjaśnia, na skutek kryzysu w zeszłym roku w polskiej branży nikt tak naprawdę nie decydował się na nowe inwestycje czy projekty, także te dotyczące obsługi klientów i szkolenia pracowników.
Jest jednak nadzieja na poprawę.
Od czwartego kwartału 2013 r. widzimy zmianę trendu, a obsługa klientów stała się jednym z priorytetów dla sieci i wszyscy się na niej koncentrują - wskazuje Valentin.
Brak inwestycji w ub.r. wyraźnie widać w tegorocznych badaniach, ale jestem pewna, że energia wkładana obecnie w obsługę klientów zaprocentuje w następnej edycji badania - ocenia przedstawicielka Daymakera