Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Ponad 400 mln na bankowe reklamy

5 stycznia 2016
Do końca czerwca wszystkie polskie banki wydały na promocję 434 mln zł - pisze "Puls Biznesu".
To suma o 100 mln zł większa niż w pierwszym półroczu zeszłego roku. Gazeta powołuje się na wyliczenia firmy Kantar Media, zajmującej się monitoringiem mediów. Dane odnoszą się do cenników, a trzeba pamiętać, że przy kupnie całej kampanii reklamowej upusty mogą sięgać nawet 50 proc.

Jak pisze "PB" pewne jest, że przez pierwsze półroczu 2010, banki głównie reklamowały swoje kredyty - tak wynika z wyliczeń. Dużo głośniej było jednak o celebrytach, którzy zachęcali do zakładania kont. Jak podkreśla gazeta w tym roku banki na zachęcanie nas do pożyczek wydały tyle, co przez cały 2010. Dużo rzadziej reklamowane są depozyty.

Liderem bankowego rynku reklamy jest największy polski bank PKO BP. W I półroczu wydał ponad 53 mln zł. Drugi jest Getin Noble bank z 42 mln zł, a trzeci ING Bank Śląski z 40,45 mln zł.

Zdaniem ekspertów, marketingowe pospolite ruszenie giganta powoduje, że inne banki muszą także przeznaczyć większe sumy na promocję. Z nieoficjalnych informacji "PB" wynika, że do dużej kampanii reklamowej szykuje się drugi co do wielkości bank w Polsce Pekao SA oraz trzeci ING Bank Śląski.

Gros pieniędzy pochłoną wydatki na reklamę telewizyjną. Już dziś banki wydają na nią 70 proc. swoich budżetów na promocję.



POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę