Jak podała FAMMU/FAPA, konsorcjum w składzie Stowarzyszanie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw "Unia Owocowa" oraz Związek Sadowników RP przeprowadzą trzyletnią kampanię informacyjno-promocyjną dotyczącej jabłek pt. "Europejskie jabłka dwukolorowe".
Kampania realizowana będzie na terenie Chin i Egiptu, a celem kampanii jest zwiększenie sprzedaży dwukolorowych jabłek europejskich na rynku chińskim oraz egipskim o 5%. Szacowana całkowita wartość budżetu programu do wykorzystania to 5 mln euro netto (w tym koszty przygotowania i realizacji wszelkich działań w ramach programu, pomiar efektywności programu, koszty gwarancji bankowej, koszty ogólne oraz wynagrodzenie).
Program realizowany będzie w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej "Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych". Kampania ruszy najwcześniej od 5 maja 2014 roku i potrwa do zakończenia realizacji działań informacyjno-promocyjnych przez okres 36 miesięcy