Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Polak wypije dwa piwa więcej

29 sierpnia 2011
Grupa Żywiec spodziewa się, że w całym 2011 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie o 1-2 proc., do 91 litrów na dorosłego Polaka z 90 litrów. Branża odczuwa jednak negatywne skutki spadku średniej ceny piwa - poinformował PAP w środę rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

- Od dawna dostrzegamy symptomy stabilizowania się rynku. Według prognoz Grupy Żywiec na koniec roku może on nieznacznie wzrosnąć z obecnych 90 do 91 l na dorosłego Polaka. Wszystko wskazuje na to, że z ilością powyżej 35 mln hl piwa Polska utrzyma się w pierwszej dziesiątce producentów piwa na świecie - powiedział PAP Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński szacuje, że w pierwszym półroczu 2011 roku rynek piwa w Polsce zwiększył się o około 5 proc.

Dodał jednak, że lipiec był najgorszym miesiącem pod względem sprzedaży - nie tylko dla branży piwnej, ale także napojów.

- Wszystko przez najmniejszą liczbę dni słonecznych i niskie temperatury. Opady w lipcu były aż trzykrotnie większe w porównaniu do lipca 2010, 2009, a nawet 2008 roku. Tak słabego miesiąca branża nie miała od dłuższego czasu. Jego słabe wyniki mogą rzutować na wyniki roczne branży piwnej - powiedział rzecznik prasowy Grupy Żywiec.

Tołwiński zwraca uwagę, że spada średnia cena piwa na rynku.

- Zbliżyła się ona do poziomu z drugiej połowy 2008 roku. Dzieje się tak, ponieważ rośnie udział dyskontów, tanich opakowań i marek z segmentu ekonomicznego. Taki trend utrzyma się w najbliższym czasie - powiedział.

Grupa Żywiec szacuje, że segment piw specjalnych od 2008 roku urósł w Polsce o ok. 2,5 pkt proc.

- I chociaż w najbliższym czasie sytuacja diametralnie się nie zmieni, dominacja lagerów będzie słabnąć. Polski rynek staje się coraz bardziej nasycony, a jego wyróżniającą cechą jest poszukiwanie przez konsumentów odmienności smaku - powiedział Tołwiński.

- W pierwszej połowie 2011 r. wzrosty w piwnym portfelu Grupy Żywiec były zgodne z obecnymi tendencjami na rynku. Ponad 20 proc. dynamikę zanotowały nasze piwa specjalne, jak Desperados o smaku tequili czy Paulaner hefe weizen i dunkel. Piwo regionalne Leżajsk urosło jeszcze bardziej, podobnie jak Tatra. Nie jesteśmy również rozczarowani wynikami sprzedaży Królewskiego, Leżajska i Specjala w wariancie niepasteryzowanym - dodał.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec w pierwszym półroczu 2011 roku wyniósł 159 mln zł w porównaniu z 215 mln zł w analogicznym okresie roku 2010. Zysk netto grupy spadł do 109 mln zł ze 159 mln zł rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się o 0,3 proc., osiągając wartość 1,768 mln zł.

Skonsolidowany wolumen sprzedaży Grupy wyniósł 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,7 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2010 roku.

- Pomimo wyższej sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągnięty przez Grupę zysk był niższy z uwagi na zwiększone inwestycje we wzmacnianie wartości naszych marek (...), presję rynkową na ceny detaliczne oraz zmiany w strukturze sprzedaży według kanałów z silnym rozwojem sieci dyskontowych - podała spółka w komentarzu do wyników.

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę