Polacy rozsmakowali się w produktach z koziego mleka
3 grudnia 2015
Jak podaje Rzeczpospolita, produkty z koziego mleka są coraz bardziej popularne w Europie. ?Ich amatorów przybywa także nad Wisłą. Moda na kozie sery dotarła już także nad Wisłę. Zdaniem Tadeusza Dałkowskiego, kierownika działu handlowego firmy Agro-Danmis Gramowscy, czołowego przetwórcy mleka koziego w Polsce, Polacy są coraz bardziej otwarci na nowości. Podróżują do Francji czy Włoch i chcą potem podobne produkty kupić w kraju.
Największymi smakoszami koziego mleka w Europie są Rosjanie, podaje firma badawcza Euromonitor International. W przyszłym roku przeciętny mieszkaniec tego kraju wyda na nie 1 euro. Drugie miejsce ex aequo z 0,7 euro zajmują Brytyjczycy i Chorwaci. Trzecia jest Holandia, gdzie wydatki na kozie mleko per capita wyniosą 0,6 euro. Polska z 0,1 euro jest na razie poza europejską czołówką.
Jak potwierdza Dałkowski, popularność serów kozich będzie rosła, ale pozostaną niszą i nie zdominują produktów z mleka krowiego. Sery Agro-Danmis Gramowscy skutecznie rywalizują na półkach sieci handlowych z produktami z Francji. W ostatnich latach sprzedaż spółki rosła o 15-25 proc. rocznie. W tym roku nie będzie gorzej. Sery spółki trafiają także za granicę, m.in. do Rosji, Czech i Słowacji.