To prawdziwy sukces na rynku alkoholowym. W zaledwie 14 miesięcy produkowany przez grupę Belvedere Krupnik zgarnął 11,5 proc. polskiego rynku wódki. Jak informuje "Rzeczpospolita", lepiej od Krupnika sprzedaje się tylko Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka produkowana przez Stock Polska. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że lider rynku ma 17,3-procentowy udziału w rynku. Utrzymuje się tym samym na niemal niezmienionym poziomie w ostatnich miesiącach.
Większe spożycie odnotował za to Krupnik. Tylko w maju jego sprzedaż wzrosła o 4,5 proc., co oznacza, że udział tej wódki w całym rynku wzrósł o 2 pkt proc. Dyrektor generalny Belvedere Krzysztof Tryliński deklaruje, że firma będzie walczyła o utrzymanie drugiej pozycji.
Dzięki popularności wprowadzonego ponad rok temu do sprzedaży alkoholu Grupa Belvedere ma dziś ok. 21-procentowy udział w rynku. To oznacza wzrost o niemal 5 proc. wobec maja w roku 2010.
Lider rynku alkoholowego Stock ma dziś niecałe 34 proc. udziału w rynku. Jeszcze rok temu było to ponad 35 proc. Kolejnym konkurentem na tym polu jest dla Stocka również CEDS, który sprzedaje żubrówkę białą. W maju jej sprzedaż sięgnęła niemal 25 proc.
Jeśli chodzi o producenta Krupnika, to coraz lepiej radzi sobie on również poza granicami Polski. Jednak jego flagowym produktem, przede wszystkim w Stanach zjednoczonych, jest wódka Sobieski, którą intensywnie reklamowano z udziałem Bruce'a Willisa. W każdy miesiącu jej sprzedaż za oceanem rośnie o 30 proc.