Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. UE od ponad 10 lat wspiera finansowo promocję unijnej żywność na rynku wewnętrznym oraz w krajach trzecich. Tym razem na ten cel przeznaczyła 35,97 mln euro.
Natomiast całkowity budżet wybranych programów, których przeważająca większość realizowana będzie przez okres trzech lat, wynosi 71,94 mln euro.
Jak udało się nam dowiedzieć programy te dotyczą między innymi takich produktów, jak oliwa, mleko i przetwory mleczne, mięso, świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty ekologiczne, jajka, wino i inne alkohole, produkty ogrodnicze, jak również produktów najwyższej jakości zarejestrowanych w systemach chronionej nazwy pochodzenia (CHNP), chronionego oznaczenia geograficznego (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS).
Organizacje zawodowe zainteresowane promowaniem swoich produktów w UE i poza jej granicami mogą zgłaszać swoje propozycje państwom członkowskim dwa razy w roku. Następnie państwa członkowskie przesyłają Komisji wykaz wybranych przez siebie programów (w załączeniu przesyłają też egzemplarz każdego z programów). Komisja ocenia te programy i decyduje, które z nich najbardziej nadają się do realizacji.