Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Picie mleka powinno być modne

5 stycznia 2016
Warszawa to jedno z 20 miast, które zostało objęte programem,,Mam kota na punkcie mleka ‘’, którego celem jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży.

Do tej pory  organizatorzy kampanii – Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka  i Izba Mleka zaprosili do udziału  600 szkół z całej Polski, w tym 35 właśnie z Warszawy. Do programu może przystąpić jednak każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mamkotanapunkciemleka.pl.
Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.

Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl. Dodatkowo w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.

Akcja potrwa trzy lata i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę