Jak podał ,,Puls Biznesu'', PAIIZ wspiera chętnych do wejścia na chiński rynek. Na razie pomoc dostały trzy firmy, jednak szansę na wsparcie mają kolejne.
Firmy spożywcze, chcące wejść na chiński rynek, mogą liczyć na pomoc Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ).
Serwis www.portalspozywczy.pl informował już o tym kilka dni temu: Chiny zainwestują w polski przemysł spożywczy. Przyglądają się przetwórstwu mleka i jabłek
Jak informuje Puls Biznesu Sławomir Majman, prezes PAIIZ, zapewnia, że agencja co roku chce wybierać kilka firm, którym zaoferuje miękkie wsparcie: ułatwienie kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Jego zdaniem największe szanse ma przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku PAIIZ pomógł Mlekovicie i dwóm innym spółkom. W tym roku PAIIZ nadal będzie pomagać jednej z nich i szuka dwóch kolejnych. Ograniczenie do jednej branży i kilku przedsiębiorców wiąże się z niewielkim budżetem, jakim dysponuje PAIIZ.
Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną na terenie UE.