Nowe sklepy powstają głównie w centrach handlowych
3 grudnia 2015
Rzeczpospolita podała, że polskie centra handlowe różnią się ofertą sprzedawanych marek i nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić. Jednak w powszechnej opinii wszystkie mają to samo.
Centra handlowe decydują o kierunku rozwoju, jak i sposobie postrzegania branży. Ten trend utrzymuje się już od kilku lat.
Jak informuje Rzeczpospolita w Polsce jest już ok. 400 centrów handlowych, które w 2012 r. łącznie wygenerowały ponad 110 mld zł obrotów. Wciąż otwierane są kolejne, nawet na tak wydawałoby się nasyconych rynkach, jak chociażby warszawski.
Z badania Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) wynika, że najczęściej występującą w polskich centrach marką są salony prasowe Inmedio, które można znaleźć w 77 proc. obiektów. Kolejne są takie marki, jak CCC, Reserved czy Apart.