25 grudnia 2014 roku w chodzi w życie nowa ustawa o prawach konsumenta, którą będzie miała wielkie znaczenie dla sprzedawców (szczególnie internetowych) oraz ich klientów.
Celem ustawy było dostosowanie polskiego prawa do unijnego oraz ujednolicenie i doprecyzowanie przepisów dotyczących umów konsumenckich, zawieranych zarówno w okolicznościach typowych (w lokalu przedsiębiorstwa), jaki umów konsumenckich, zawieranych w okolicznościach nietypowych (poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość) - w zakresie obowiązków informacyjnych, wymogów formalnych związanych z zawieraniem takich umów i prawa odstąpienia od nich.
Zmiany w przepisach konsumenckich dotyczą na przykład wydłużenia z 10 do 14 dni kalendarzowych terminu, w którym kupujący będzie mógł odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów. Warto dodać, że jeśli przedsiębiorca nie poinformuje konsumenta o tym prawie przed zawarciem umowy, to wspomniany termin wydłuży się aż do 12 miesięcy. Zmieni się również między innymi zakres przedkontraktowej informacji udzielanej konsumentowi – z 11 do 21 rodzajów informacji.